۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
 جایگاه رئیس سازمان بورس باید ارتقا پیدا کند
کارشناس بازار سرمایه:

جایگاه رئیس سازمان بورس باید ارتقا پیدا کند

دارابی، مدیرعامل یک شرکت سبدگردان بورس گفت: جایگاه رئیس سازمان بورس باید ارتقا پیدا کند یعنی در هیات دولت و در کنار وزرا قرار گیرد تا وقتی تصمیمی به ضرر و یا نفع سهامداران گرفته شد دفاع کند.

به گزارش بازار، همایون دارابی، مدیرعامل یک شرکت سبدگردان بورس با بیان اینکه بازار سرمایه دیگر یک بازار حاشیه ای در اقتصاد ایران محسوب نمی شود گفت: واقعیت اقتصادی کشورمان به گونه ای است که نیازمند بازار سرمایه بزرگ هستیم.

وی افزود: از آنجایی که قانون «تجارت» و قانون «بازار سرمایه» قدیمی بوده و جامعیت کافی ندارند لذا نیازمند یک پوست اندازی بازار سرمایه در قالب اصلاح قانون بازار سرمایه یا نظام حکمرانی آن هستیم.

مدیرعامل یک شرکت سبدگردان بورس با اشاره به اینکه اعتماد مردم به این بازار برگشته گفت: در حال حاضر باید طوری سیاست گذاری شود که اشتباهات سال قبل را تکرار نکنیم تا مردم به صورت دائمی در این بازار بمانند.

دارابی با اذعان به اینکه اقتصاد ایران هنوز به آن درجه از تخصص گرایی نرسیده گفت: ورود مستقیم مردم به بازار بورس یک اشتباه بزرگ بود و البته تعداد صندوق ها و شرکت های سبدگردان هم خیلی کم بود اما در حال حاضر تعداد این صندوقها بالا رفته و در حال افزایش است.

وی معتقد است که با روی کار آمدن دولت جدید و وزیر اقتصاد به عنوان شخصی کارشناس و متخصص، فرصت جدیدی برای توسعه بازار سرمایه فراهم شده است.

مدیرعامل یک شرکت سبدگردان بورس افزایش مشارکت مردمی در این حوزه را ضروری و بسیار موثر خواند و افزود: اگر دولت افزایش مشارکت مردم را با شفاف سازی رابطه خود با مردم انجام دهد و از جایگاه بازیگر به جایگاه داور تغییر کند خیلی از مشکلات پالایشگاه ها برای ورود به این بازار حل خواهدشد.

دارابی تأکید کرد: دولت باید برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، که هشت سال است اجرایی نشده و همچنین ایجاد بنگاه های خوب در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و معادن و لجستیک با مشارکت مردم به صورت غیرمستقیم اقدام کند.

وی با بیان اینکه سازمان بورس یک ساختار بین دستگاهی است گفت: جایگاه رئیس سازمان بورس باید ارتقا پیدا کند یعنی در هیئت دولت و در کنار وزرا قرار گیرد تا وقتی تصمیمی به ضرر و یا نفع سهامداران گرفته شد بتواند دفاع کند.

دارابی با تأکید بر اینکه مجلس نباید قوانین ضد تولید و بورس وضع کند افزود: اگر تصمیمات دولت و حاکمیت به زیان سهامداران تمام شود باید جبران شود نه اینکه سهامداران و بنگاه ها ضرر ببینند اما هیچ کسی هم پاسخگو نباشد.

کد خبر: ۱۰۷٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha