۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
ریزش ۴۲۴۱ واحدی شاخص کل در ابتدای فصل بهار
گزارش لحظه ای بورس/۵ فروردین ۹۹؛

ریزش ۴۲۴۱ واحدی شاخص کل در ابتدای فصل بهار

بورس اولین روز کاری خود در سال ۱۳۹۹ را با ریزش ۴۲۴۱ واحدی آغاز کرده تا به کانال ۵۰۸۶۵۸ برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، بورس اولین روز کاری خود در سال ۱۳۹۹ را با ریزش ۴۲۴۱ واحدی آغاز کرده تا به کانال ۵۰۸۶۵۸ برسد.شاخص کل امروز ریزش ۰.۸۳ درصدی را تجربه کرده اما شاخص کل قیمت هم وزن رشد ۰.۹۰ درصدی را به خود دیده است، نمادهای فارس، فملی، وامید، کگل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشته و نمادهای وبملت و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل از خود بر جای گذاشتنند.

شاخص آزاد شناور امروز ۰.۵۳ درصد ریزش داشته که نشان از کم جان بودن معاملات در اولین روز کاری در فروردین سال ۹۹ است، شاخص بازار اول ۰.۹۷ درصد و شاخص بازار دوم نیز ۰.۶۱ درصد ریزش داشته است. ارزش معاملات امروز بورس تهران ۲۸,۴۶۴.۱۷۴ میلیون ریال بود که نسبت به آخرین روز اسفند روندی کاهشی را نشان می دهد، تعداد معاملات نیز در بورس به ۶۲۹,۵۸۲ رسید و حجم معاملات ۴.۱۶۰ میلیون بود.

شاخص کل فرابورس اما بسیار کمتر از شاخص کل بورس ریزش داشته و سقوط ۰.۱۳ درصدی را تجربه کرده است. شاخص صنعت ۱.۳۳، شاخص ۳۰ شرکت بزرگ ۲.۱۶ و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر ۱.۸۶ درصد ریزش داشته است.

تعداد معاملات در فرابورس ۴۰۳,۰۱۰ بود و ارزش معاملات در فرابورس به ۱۴,۹۴۴.۱۵۸ میلیون رسید و حجم معاملات نیز ۱.۳۶۵میلیون رسید. نمادهای زاگرس، فرابورس، هرمز و ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشته و نمادهای وملل و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس از خود بر جای گذاشتند. 

در پایان معاملات اولین روز کاری سال جدید ۲۱۳ نماد بورسی مثبت بوده و ۱۲۲ نماد منفی بوده و ۶ نماد بدون تغییر ماندند در فرابورس نیز ۱۶۸ نماد مثبت، ۱۲۲ نماد منفی و ۸ نماد بدون تغییر ماندند.

کد خبر: ۱۰٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha