۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
لزوم تدوین قانون برای آبخیزداری
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

لزوم تدوین قانون برای آبخیزداری

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قانونی برای اجرای طرح آبخیزداری در کشور وجود ندارد و ما برای تصویب لایحه مربوط به آن نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی هستیم.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی‌نژاد در پنجمین گرامیداشت ملی مقام جنگلبانان و جان‌نثاران منابع طبیعی با اشاره به اینکه منابع طبیعی جزو میراث ماندگار و بین نسلی است افزود: ما در حال حاضر برای اجرای طرح آبخیزداری قانونی در کشور نداریم که امیدواریم با حمایت‌های مجلس از لایحه آبخیزداری سازمان جنگل‌ها در این خصوص نیز صاحب قانون شود.

وی گفت: ما برای حفظ جنگل‌ها و مراتع حتما از دانش بومی استفاده خواهیم کرد و البته امیدواریم در این دوره اتفاقات خوبی برای احیا و حراست از جنگل‌ها و مراتع رخ دهد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه امروزه شاهد تخریب‌های زیادی در منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع هستیم ادامه داد: نوع استفاده از آب‌های زیرزمینی و بروز سیلاب حتی در مناطق خشک و حریق‌هایی که در جنگل‌ها اتفاق می‌افتد نشان دهنده تغییر اقلیم و خسارات سنگین ناشی از آن است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: ما در حال حاضر ۱۳۵ هکتار اراضی طبیعی را در اختیار داریم که تلاش می‌کنیم از این منابع به خوبی حمایت شود.

وی در خصوص حقوق و مزایا و روابط استخدامی جنگل‌بانان گفت: شرایط فعلی این گروه هم اکنون قابل قبول نیست که امیدواریم با کمک‌های مجلس و به خصوص در برنامه هفتم توسعه کارهای قابل قبولی در این بخش انجام شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha