۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
تلاش برای احیای شورای عالی تامین اجتماعی با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی
در جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب و کار مطرح شد؛

تلاش برای احیای شورای عالی تامین اجتماعی با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی

اعضای کمیسیون «بهبود محیط کسب وکار و رفع موانع تولید» اتاق تهران بر تبیین پیشنهادات خود در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب وکار پرداختند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، اعضای کمیسیون «بهبود محیط کسب وکار و رفع موانع تولید» اتاق تهران در چهارمین نشست خود علاوه بر تبیین پیشنهادات خود در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب وکار که در مجلس تهیه شده، به ارزیابی بیانیه اتاق تهران در مورد خواسته های بخش خصوصی از دولت جدید نیز پرداختند.

محمدرضا نجفی منش، رئیس این کمیسیون در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه یک نامه حاوی پیشنهادات  این کمیسیون در مورد «طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب وکار» به کمیسیون جهش تولید مجلس ارائه خواهد شد، گفت که بررسی برخی از مواد این طرح نیز به کمیسیون‌های «حمایت قضایی» و «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» اتاق تهران ارجاع شده است. او گفت که از جمله پیشنهادات اتاق برای اصلاح این طرح، ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی صدور مجوزها، حذف تمام نظارت‌های پیشینی‌کسب وکار در قوانین و اسناد بالادستی و نیز  تعیین مهلت زمانی معقول برای صدور مجوزها است.

نجفی‌منش در بخش دیگری از سخنانش گفت: موضوعی که این روزها به مساله شایع واحدهای تولید تبدیل شده، این است که چنانچه کارفرما به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، در پرداخت حق بیمه کارگران دچار تاخیر شود، کارگران از خدمات سازمان تامین اجتماعی محروم می‌شوند. از این رو قصد داریم با تهیه نامه‌ای خطاب به سازمان تامین اجتماعی، درخواست کنیم که مانع دریافت خدمات از سوی کارگران نشود.

در ادامه، موضوع «درخواست های بخش خصوصی از دولت سیزدهم» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این درخواست در قالب یک گزارش تهیه شده که ضمن تبیین وضع موجود از منظر شاخص‌هایی چون پنجره جمعیتی، رشد اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، وضعیت محیط اقتصاد کلان، نظام یارانه‌ها، محیط کسب و کار و سیاست‌های بین المللی را نیز ترسیم کرده و برای اصلاح این موارد، پیشنهاداتی را هم ارائه کرده است. این گزارش پس از جمع بندی نهایی در اتاق تهران به دولت ارائه خواهد شد.

در بخشی از این جلسه، هومن حاجی پور، معاون کسب وکار اتاق تهران با اشاره به اینکه این کمیسیون، تلاش برای احیای شورای عالی تامین اجتماعی را به عنوان یکی از برنامه‌های خود در دوره پیش رو تعیین کرده است، گفت: اگر شورای عالی تامین اجتماعی به صورتی احیا شود که دولت اکثریت کرسی‌ها را در اختیار داشته باشد یا کرسی ها در اختیار بخش خصوصی منسجم نباشد، اهدافی که از احیای این مجموعه دنبال می‌شود، محقق نخواهد شد. از این رو، در مورد ترکیب این شورا باید از هم اکنون چاره اندیشی صورت گیرد.

 در همین حال، نجفی منش پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک با کانون عالی کارفرمایان و تشکل‌های کارگری برای دستیابی به نظر مشترک در مورد ترکیب شورای عالی تامین اجتماعی را مطرح کرد که با اقبال اعضای این کمیسیون مواجه شد و مقرر شد که مقدمات برگزاری این جلسات فراهم شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha