۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
الزام زائران اربعین به ثبت نام در «سماح» و اخذ روادید
سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرد

الزام زائران اربعین به ثبت نام در «سماح» و اخذ روادید

ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ثبت نام در سامانه سماح و اخذ روادید (ویزا) برای زایران اربعین حسینی الزامی است.

به گزارش بازار، محمدحسن ذیبخش افزود: در جلسه هماهنگی بین دستگاهی زیارت اربعین حسینی که امروز برگزار شد مقرر گردید همه زائرانی که می‌خواهند به زیارت کربلای معلی مشرف شوند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و سازمان هواپیمایی کشوری هم به همه شرکت‌های ایرانی و عراقی که بلیت پروازهای اربعین را می‌فروشند ابلاغ کرد که هیچ شرکتی اجازه ندارد هیچ مسافری را خارج از فهرست سامانه سماح ثبت نام کند.

وی اضافه کرد: همچنین انجام تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعته و تزریق هر دو دوز واکسن از ضروریات این سفر است، اما افرادی که کمتر از ۷۲ ساعت در عراق اقامات خواهند داشت نیازی به انجام تست ۱‌ی سی آر مجدد در عراق و هنگام ورود به ایران را نخواهند داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین ازآمادگی این سازمان و همه شرکت‌های هواپیمایی برای خدمت رسانی به ۶۰ هزار زائر اربعین خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با تمهیدات اندیشیده شده، زائران با کمترین قیمت ممکن به زیارت اعزام شوند، اما چون قبلا مبنای ما، سفر ۳۰ هزار نفر بود برای زائران دیگر نیز همکاران ما در تلاش و رایزنی هستند تا همه زائران با قیمت مناسب به این سفر اعزام شوند.

ذیبخش همچنین در خصوص امکان لغو ویزای عراق گفت: از صبح پیگیر این موضوع بودیم، اما به صورت شفاهی به ما اعلام شده است که لغو روادید مربوط به ایام پس از اربعین است و بنابراین ثبت نام کنندگان در سامانه سماح باید روادید معتبر تهیه کنند.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha