۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
مواد معدنی با جرثقیل های دروازه ای از بندر شهید رجایی بارگیری می شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

مواد معدنی با جرثقیل های دروازه ای از بندر شهید رجایی بارگیری می شود

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بارگیری محصولات معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و جرثقیل دروازه ای از بندر شهید رجایی انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، علی رضا محمدی کرجی ران گفت: بعد از آنالیز شاخص های عملیاتی و هزینه های اجرایی این طرح به شکل وسیع تر با ایده نوع و بهره‌گیری هرچه بیشتر از توان شرکت های دانش بنیان ادامه می یابد.

وی بیان داشت: هم اکنون بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و گنتری کرین (جرثقیل دروازه ای) علاوه بر سرعت بخشی در عملیات بارگیری و کاهش هزینه های تمام شده، ایمنی و سلامت کار مطابق با مصادیق بین المللی و نیز ارتقای ظرفیت اسکله های بارگیری و بهره وری هرچه بیشتر از تجهیزات موجود را درپی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی روز در صنعت حمل و نقل به‌ویژه بارگیری مواد معدنی اظهار داشت: توسعه بنادر و در کنار آن بهره وری حداکثری از ظرفیت های موجود در آن، ایده استفاده از فناوری های نوین و اقدام عملی در راستای بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و گنتری کرین در بندر شهید رجایی را مورد توجه قرار داد.

محمدی کرجی ران یادآور شد: از آنجایی که اجاره بهای بالای مرتبط برکشتی های دارای کرین (جرثقیل دار) از یک سو و رکود بازار مواد فله از سوی دیگر، مشکل مالی و مشکلاتی را فرا روی تاجران و بازرگانان فعال در این حوزه  قرارداده بود لذا برای رفع این دغدغه طرح انتقال محصولات معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و گنتری کرین آغاز شده است.

وی ابراز داشت: با استفاده از این طرح که کشتی گیرلس (بدون کرین) با استفاده از گنتری کرین های مستقر در ترمینال یک بندر شهید رجایی با استفاده از فناوری های نوین بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مکانیزم های رقابتی کردن بارگیری با بنادر منطقه، سرعت بخشی در عملیات بارگیری، کاهش هزینه های تمام شده بارگیری و حمل و نقل، ایمنی و سلامت کار در فرآیند عملیات بارگیری  مطابق با مصادیق بین المللی، بالا رفتن ظرفیت اسکله های بارگیری و بهره وری تجهیزات موجود، نیاز نداشتن به جابجایی تجهیزات سنگین در شناورهای بدون کرین و همچنین کاهش ریسک خرابی تجهیزات را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha