۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
«کوو ایران برکت» پنجه در پنجه کرونا| کرمانی ها استقبال کردند
گزارش بازار؛

«کوو ایران برکت» پنجه در پنجه کرونا| کرمانی ها استقبال کردند

کرمان- کووبرکت مورد استقبال کرمانی ها قرار گرفته است به گونه ای که اولین نوع واکسنی که در مراکز واکسیناسیون به دلیل تقاضای بالای مردم به اتمام می رسد «کوو ایران برکت» است.

بازار؛ گروه استان ها: کرونا بیش از دو سال است که همه ابعاد زندگی مردم از سلامت با اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و در اثر شیوع این ویروس حتی سبک زندگی ها نیز تغییر کرده است. این روزها همه حسرت روزهایی را می خورند که بدون ترس از مشکلی به نام «کرونا» به صورت عادی گذران روزگار می کردند و به کسب و کارشان می پرداختند. حالا اما بازگشت آن روزگاران بی دغدغه به نظر دور از ذهن می آید اما با واکسیناسیون گسترده و به موقع می توان از جولان بیشتر این ویروس موذی جلوگیری کرد و روزهای سبز گذشته را بار دیگر تجربه کرد. ایران هم برای این منظور منتظر واکسن های خارجی نماند و از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا دست به کار شد تا واکسنی موثر و قابل اطمینان تولید کند.

متخصصان داخلی ایران همواره ثابت کرده اند که در علم، دانش و توانمندی دست کمی از متخصصان خارج از کشور ندارند چرا که در شرایط سخت تحریم ها باز هم از تلاش دست نکشیده اند و در تمامی عرصه هایی که نیاز مردم و کشور بوده است مقتدرانه وارد میدان شده و موفق هم شده اند. نمونه آن تولید واکسن ایرانی کووبرکت است که اتفاقا از اقبال خوبی از سوی مردم هم مواجه شده است و این نشان از اعتماد عمومی به عنوان داخلی کشور دارد.

به اعتقاد کارشناسان بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است، از آنجا که واکسن می‌تواند دست کم از مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا جلوگیری کند لذا شرکت‌های داخلی با توانمندی متخصصان داخلی تلاش کردند تا واکسن مقابله با کرونا را تولید کنند تا توانمندی، اقتدار و مستقل بودن ایران را به همه جهانیان نشان دهند.

تاکنون هیچگونه عوارضی در هنگام تزریق و بعد از دریافت این واکسن گزارش نشده است و این نشان دهنده این است که این واکسن تولید داخل با بدن افراد کشورمان سازگار است

گروه دارویی برکت، متعلق به «ستاد اجرایی فرمان امام» از جمله بزرگترین هلدینگ‌های دارویی ایران است که چندین شرکت دارویی را در اختیار دارد و اقدام به تولید واکسن کووبرکت کرده است. برکت تنها واکسن تولید شده در ایران نیست و هم‌زمان چهار واکسن دیگر نیز در ایران تولید شده است اما به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان این واکسن، اولین نوع واکسنی است که در مراکز واکسیناسیون به اتمام می رسد و مورد تقاضای مردم است.

دریافت واکسن کووبرکت توسط رهبر معظم انقلاب که نشان از اعتماد معظم‌له به تولید داخلی و دستان متخصصان ایرانی دارد، با واکنش های مثبتی روبرو شد و باعث افزایش رو به رشد درخواست های مردمی برای دریافت این واکسن شد. بسیاری از مسئولان استانی هم به تبعیت از رهبری و همچنین اعتماد به توان متخصصان داخلی واکسن کووبرکت را تزریق کرده اند.

گزارشی از عوارض کووبرکت نداشته ایم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: وزارت بهداشت بر اساس شرایط و معیارهای خاصی واکسن کرونا را بین استان ها توزیع می کند.

حسین صافی زاده افزود: محموله های واکسنی که به استان کرمان تحویل داده می شوند معمولا مجموعه ای از واکسن های متفاوت است و هر دفعه آمار آن فرق می کند. تاکنون استقبال خوبی از واکسن برکت شده و اولین مارکی که به اتمام می رسد همین واکسن است.

وی اظهارکرد: تاکنون هیچگونه عوارضی در هنگام تزریق و بعد از دریافت این واکسن گزارش نشده است و این نشان دهنده این است که این واکسن تولید داخل با بدن افراد کشورمان سازگار است.

استقبال خوب کرمانی ها از کوبرکت 
مریم یکی از دریافت کنندگان نوبت اول واکسن کوبرکت در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: در شبکه های مجازی خبری خوانده بودم و به افرادی که ریسک خطر بالا یا بیماری خاص دارند یا داروهای سرکوب سیستم ایمنی مصرف می کنند، توصیه شده بود که از واکسن‌های ویروس کشته شده مانند برکت یا سینوفارم استفاده کنند زیرا تفاوتی بین این دو نیست.

اطرافیان من واکسن های مختلفی را دریافت کرده اند ولی آنهایی که واکسن برکت زده اند عوارضی نداشتند و حتی تب هم نکرده اند

وی افزود: از آنجا که بیماری زمینه ای داشتم با دکترم مشورت کردم و او نیز این خبر را تائید کرد و انتخاب را به عهده خودم گذاشت.

این بانوی دریافت کننده واکسن کوبرکت اظهار کرد: از آنجا که دیدم مقامات کشور از واکسن برکت استفاده کرده اند من نیز در هنگام مراجعه به مرکز واکسیناسیون واکسن برکت را انتخاب کردم.

یکی دیگر از دریافت کنندگان واکسن برکت گفت: اطرافیان من واکسن های مختلفی را دریافت کرده اند ولی آنهایی که واکسن برکت زده اند عوارضی نداشتند و حتی تب هم نکرده اند.

وی افزود: همچنین خبری خواندم که تاکید داشت خانم‌های جوان زیر ۳۰ سال واکسن آسترازنکا تزریق نکنند چون کمی خطرناک است و به همین علت من هم واکسن کوبرکت را انتخاب کردم.

بعد از تزریق کوبرکت عوارض سختی را تجربه نکردم
محمد یکی از آقایان دریافت کننده هر دو دوز واکسن برکت می گوید: من با تبعیت از مقام معظم رهبری، واکسن برکت را انتخاب کردم و به واکسن های تولید خارج از کشور اعتمادی ندارم.

چند هفته قبل که کرونا گرفته بودم کرونای ضعیفی بود و فقط کمی بدن درد داشتم که نشان می داد واکسن ها در بدنم خوب عمل کرده اند

وی افزود: در هنگام دریافت هر دو دوز واکسن هیچ مشکلی برای من پیش نیامد و راحت به کار روزمره خودم پرداختم. چند هفته قبل که کرونا گرفته بودم کرونای ضعیفی بود و فقط کمی بدن درد داشتم که نشان می داد واکسن ها در بدنم خوب عمل کرده اند.

سحر هم به بازار گفت: من واکسن برکت را تزریق کردم چون به توان متخصصان داخلی ایمان دارم. بعد از تزریق واکسن فقط شب اول مقداری محل تزریق دردناک شده بود و تب داشتم اما هیچ مشکل دیگری نداشتم و بسیار راضی هستم. به نظر می رسد کوبرکت نسبت به واکسن های دیگر در دسترس تر است و همین مساله هم یکی از دلایل انتخابم بود چون می خواستم برای فاز دوم دغدغه ای در خصوص موجود بودن واکسن نداشته باشم.

علی در این خصوص به بازار گفت: امروز قرار است برای تزریق واکسن مراجعه کنم و بسیار در این زمینه تحقیق کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که برکت را انتخاب کنم. تاکنون بسیاری از اطرافیانم واکسن برکت زده اند و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نشده است.

لازم به ذکر است؛ واکسیناسیون موارد ابتلا به کرونا را کم نمی‌کند بلکه میزان مرگ و ابتلا به نوع شدید بیماری را کاهش می‌دهد. بنا به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان هر چقدر که میزان واکسیناسیون در جامعه بالاتر رود راحت تر می توان به تقابل با کرونا رفت و این ویروس موذی را شکست داد.  

کد خبر: ۱۰۷٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha