۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
سامانه «طرح ولایت» در خراسان شمالی رونمایی شد
طی آیینی؛

سامانه «طرح ولایت» در خراسان شمالی رونمایی شد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به رونمایی از سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه‌گذاری صادرشده «طرح ولایت» گفت: راه‌اندازی این سامانه زمان صدور مجوز سرمایه‌گذاری را صفر خواهد کرد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی با اشاره به رونمایی از سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه‌گذاری صادرشده (طرح ولایت) که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر کشور برگزار شد، با تأکید بر اینکه اجزای حاکمیت در استان با انسجام و هم‌افزایی در راستای تحقق منویات رهبری تلاش می‌کنند، گفت: بروکراسی‌های اداری موجب خستگی و فرار سرمایه‌گذاران شده است و با راه‌اندازی و اجرای این سامانه می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش رفاه و معیشت مردم گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه این سامانه به‌طور پایلوت در استان خراسان شمالی راه‌اندازی و در ادامه نقطه نظرات سایر استان اعمال خواهد شد، افزود: در این سامانه در استان مجوزهای بی‌نام سرمایه‌گذاری برای ۸۶ طرح با دو هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان اعتبار به دو زبان فارسی و انگلیسی بارگذاری شده است.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این سامانه زمان صدور مجوز سرمایه‌گذاری را صفر خواهد کرد، گفت: تمامی مجوزهای لازم ازجمله تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی، واگذاری زمین، استعلام تمامی دستگاه‌ها، کارگروه‌ها و موافقت اصولی و جواز تأسیس صادر و بانک عامل برای ارائه تسهیلات مشخص‌شده است و سرمایه‌گذار قرار نیست به هیچ‌یک از ادارات مراجعه کند.

شجاعی افزود: ظرفیت معادن استان در قالب تعریف طرح‌های سرمایه‌گذاری با حداقل اعتبار ۱۹۲ میلیارد تومان در این سامانه به نمایش گذاشته‌شده است.

به گفته وی در این سامانه ٣٢ پروژه ناتمام بخش دولتی به ارزش ٧۶٢ میلیارد تومان از محل ماده ۲۷ برای واگذاری به بخش خصوصی بارگذاری شده است و در آینده طرح‌های سرمایه‌گذاری حوزه شهرداری‌ها نیز بارگذاری خواهد شد.

بر اساس این گزارش با دستور وزیر کشور سامانه انتقال آنی مجوزهای صادرشده سرمایه‌گذاری (طرح ولایت) رونمایی شد و مجوز انتقال سه سرمایه‌گذاری توسط مدیران سازمان‌های گردشگری، صمت و کشاورزی استان صادر و به سرمایه‌گذار تحویل داده شد.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha