۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
شرایط ورود اشخاص مقیم خارج از کشور در بورس مهیا شود
کارشناس بورس و بازار سرمایه؛

شرایط ورود اشخاص مقیم خارج از کشور در بورس مهیا شود

سمنان- محمدی‌نیا، کارشناس بازار، بورس و سرمایه با تاکید بر اینکه شرایط ورود اشخاص مقیم خارج از کشور در بورس باید مهیا شود، گفت: ایجاد شرکت‌های سپرده‌گذاری و شکل‌گیری رقابت از دیگر ضروریات است.

حامد محمدی نیا در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه بورس می‌تواند در زمینه‌های مختلفی طی ماه‌های آتی با رشد روبرو شود، بیان کرد: رئیس سازمان بورس در نامه‌ای خواستار تهیه دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری ظرف مدت دو ماه، پس از اخذ نظرات صاحب‌نظران بازار سرمایه شده که اقدام درخور توجهی است، تاکید کرد: مشاوره برای اتخاذ تصمیمات درست موضوعی بود که در دولت قبل در بورس دیده نمی‌شد و نوید روزهای خوب می‌دهد.

وی با بیان اینکه تهیه دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری در دستورکار قرار گرفته است، گفت: رشد و توسعه بازار سرمایه، نیازمندی به ایجاد شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید و شکل‌گیری رقابت است از سوی دیگر شرایط ورود اشخاص مقیم خارج از کشور در بورس مهیا شود تا بتوانیم رقابت را بیشتر شاهد باشیم.

دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری را پس از اخذ نظرات صاحب‌نظران فعال در بازار سرمایه توسط سازمان بورس ابلاغ خواهد شد، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که ارتقای نظارت در سامانه‌های بورس را شاهد باشیم و این به ارتقای بازار سرمایه گذاری در بازار سهام منجر خواهد شد.

محمدی نیا با بیان اینکه نگرانی‌هایی که در خصوص زمان‌بندی احراز هویت سجامی برای برخی از سهامداران به‌ویژه اشخاص مقیم خارج از کشور ایجاد شده، نباید به خروج این افراد از بازار سرمایه منجر شود بلکه برعکس می‌بایست زمینه ساز ورود بیشتر سرمایه گذاران جدی باشیم.

وی با بیان اینکه احراز هویت همه فعالان بازار لازم است، ابراز کرد: دستورالعمل جدید بورس خوشبختانه این امر را لحاظ کرده و می‌تواند موضوع خوبی باشد چرا که در این صورت جدید، همه می‌توانند با هر سرمایه‌ای در بورس حضور داشته باشند و رقابت خوبی ایجاد شود.

امکان‌پذیری احراز هویت توسط کارگزاران مستقل
این کارشناس با بیان اینکه امکان‌پذیری احراز هویت توسط کارگزاران به‌صورت مستقل دیگر مطالبه‌ای است که در گذشته نیز بیان می‌شد اما در دولت جدید خوشبختانه ابلاغ شده است، گفت: باید روش احراز هویت اینترنتی تا حد امکان تسهیل و ساده‎سازی شود تا بتوانیم تغییرات را کم کم به بورس بیاوریم.

محمدی نیا با بیان اینکه با وجود دستورالعمل ابلاغی و از سوی دیگر نگاه خوبی که به رقابت بورس ایجاد شده، می‌توانیم پیش بینی کنیم که بازار بورس دوباره جذابیت خود را به دست بیاورد، بیان داشت: دولت چاره‌ای ندارد جز اینکه بورس را تقویت کند تا نقدینگی جامعه را به بازار سرمایه و تولید سوق دهد و بورس یک راه مطمئن است.

وی افزود: بازهم به صورت قطع نمی‌توان مردم را تشویق کرد که همه سرمایه شأن را به بورس بیاورند اما بازهم به عنوان یک کارشناس معتقد هستم که اوضاع در بورس طی پاییز و زمستان ۱۴۰۰ بهبود پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha