۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
سوبارو لورج قدرتمندتر می‌شود
برنامه جدید ژاپنی‌ها برای بازار استرالیا

سوبارو لورج قدرتمندتر می‌شود

شرکت خودروسازی سوبارو نسل جدید لورج را با پیشرانه ۲.۴ لیتری و با قدرت ۲۷۱ اسب بخار به زودی عرضه بازار خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی سوبارو سال‌هاست که محصول استیشن تولید نکرده است، این خودروساز به تازگی پیشرانه‌ای به حجم ۲.۴ لیتر را طراحی و تولید کرده که با توربوشارژر ۲۷۱ اسب بخار قدرت ایجاد می‌کند. این پیشرانه برای نسل جدید لورج طراحی و تولید شده است.

سوبارو تا کنون لورج را با یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مجهز به توربوشارژر به بازار عرضه کرده بود، پشرانه‌ای که سبب شکست این خودرو در بازارهای جهانی شد. این خودروساز ژاپنی برای جبران شکست، نسل جدید لورج را با پیشرانه جدیدی به بازار ارسال خواهد کرد که به گفته مهندسان این شرکت، عملکرد قوای محرکه آن به اندازه خودروهای مسابقه‌ای در پیست است.

آنطور که به نظر می‌رسد این خودرو ابتدا در بازار استرالیا عرضه خواهد شد سپس به سایر بازارها معرفی می‌شود. هرچند شرکت خودروسازی سوبارو اعلام کرد که یک پیشرانه ۲.۴ لیتر مجهز به توربوشارژر را نیز برای لورج در نظر گرفته است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که لورج با پیشرانه ۲.۴ لیتری احتمالا فقط مخصوص بازار آمریکا تولید خواهد شد.

سوبارو لورج قدرتمندتر می‌شود

براساس آنچه که این شرکت خودروساز ژاپنی اعلام کرده است، پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژر می‌تواند ۲۷۱ اسب بخار و ۳۴۹ نیوتن متر قدرت تولید کند. این قدرت به وسیله یک گیربکس شش سرعته سی وی تی به سر چرخ‌ها راه خواهد یافت. گفتنی است که گیربکس سی وی تی این خودرو از نوع اصلاح شده است.

لورج مجهز به پیشرانه ۲.۴ لیتری نسل جدید این محصول بوده که می‌تواند رقبا را در بازار شکست دهد، البته به دلیل سختگیرانه شدن استانداردهای آلایندگی این خودرو در هر بازار قدرت متفاوتی خواهد داشت، لورج در ضعیف‌ترین نسخه قدرت ۲۶۰ اسب بخاری را برای سرنشینان ایجاد خواهد کرد. باتوجه به اینکه گیربکس‌های موجود در محصولات سوبارو استهلاک بالای دارند، محتمل‌ترین گزینه برای کاهش استهلاک استفاده از جعبه دنده سی وی تی است.

در حال حاضر سوبارو لورج جدید تست‌های جاده‌ای و خیابانی را طی می‌کند، با این حال مشخص نیست که با کدام پیشرانه و چه قدرتی به بازار راه خواهد یافت. اما اخبار غیر رسمی در این خصوص حکایت از عرضه این محصول با قوای محرکه ۲.۴ لیتری برای سال آینده در استرالیا دارد.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha