۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
 قیمت جوجه های یک روزه در مازندران به ۱۱ هزار تومان رسید
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران:

قیمت جوجه های یک روزه در مازندران به ۱۱ هزار تومان رسید

ساری- حسن زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اشاره به افزایش قیمت جوجه های یک روزه، گفت: قیمت جوجه‌ها به ۱۱ هزار تومان رسیده است.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه میانگین جوجه ریزی ها طی شش ماه گذشته ۱۲ تا ۱۲.۵ میلیون قطعه بوده است، افزود: میزان جوجه ریزی و برداشت گوشت مرغ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است، گفت: با تحویل نهاده ها مرغداران می توانند تا ۴۵ روز جوجه ها را نگه داشته باشند و پرورش دهند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اظهار اینکه نحوه توزیع مرغ از سوی دامپزشکی و جهاد کشاورزی ابلاغ می شود، افزود: روزانه ۳۰۰ تن مرغ برای تنظیم بازار تهران ارسال می شد که محدودیت هایی ایجاد شد و اکنون تمامی مرغ های زنده در استان کشتار و فرآوری می شود.

حسن زاده یادآور شد: مرغداران موظف هستند از طریق جهاد کشاورزی حواله کشتار را تحویل کشتارگاه ها دهند و خوشبختانه در زمینه تولید و جوجه ریزی مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: به رغم مشکلاتی که بر تولید تحمیل می شود، مرغداران در حال فعالیت هستند و در صورت عدم تحویل مرغ به کشتارگاه ها، جریمه ها و محدودیت هایی درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اظهار اینکه قیمت نهاده ها کیلویی ۲۰۰ تومان افزایش یافته است، گفت: قرار بود جوجه با قیمت مصوب در اختیار مرغداران قرار گیرد ولی اکنون با قیمت ۱۱ هزار تومانی تحویل مرغداران می شود.

وی گفت: هزینه های سربار به تولید تحمیل می شود و علی رغم اینکه تولید به اندازی کافی وجود دارد اما شاهد ناعدالتی در بازار مرغ هستیم.

حسن زاده با بیان اینکه باید قیمت واقعی برای مرغ درنظر گرفته شود، گفت: افزایش هزینه های تولید و دخالت های صورت گرفته سبب می شود بر عرضه وتقاضا هجمه وارد شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha