۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم شهریور ۱۴۰۰
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم شهریور ۱۴۰۰

تعدیل پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی آمریکا، کاهش نرخ بیکاری در کشورهای عضو OECD و مازاد تراز تجاری اتحادیه اروپا جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی-تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۶۰۶ میلیون دلار و ۱۱ میلیون نفر
سازمان ملل متحد: از آنجا که حدود یک‌سوم جمعیت افغانستان از ناامنی شدید غذایی رنج می‌برد، سازمان ملل متحد طرحی را برای جذب ۶۰۶ میلیون دلار منابع مالی به‌منظور ارائه کمک‌های غذایی به ۱۱ میلیون نفر در افغانستان کلید زده است.

از ۶ درصد به ۵.۷ درصد
بلومبرگ: اقتصاددانان شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس که در گزارش قبلی خود (حدود دو هفته قبل) نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی را ۶ درصد پیش‌بینی کرده بودند، در گزارش جدیدشان از چشم‌انداز اقتصادی آمریکا این رقم را به ۵.۷ درصد تعدیل کردند. احتمال افت روند رشد مصرف و بروز اختلال در زنجیره‌های تأمین به دلیل گسترش روزافزون سویه دلتای ویروس کرونا، از عوامل اصلی این تعدیل پیش‌بینی عنوان شده است.

۲.۵ تریلیون ین و ۹ میلیون دستگاه
بلومبرگ: شرکت خودروسازی تویوتا در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است که در سال مالی جاری این شرکت که در ماه مارس ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد، ۲.۵ تریلیون ین (۲۲.۷ میلیارد دلار) سود عملیاتی از محل فروش ۹ میلیون دستگاه خودرو کسب خواهد کرد.

۲۲.۹ تریلیون دلار
بیزنس ویک: بر اساس مطالعات گروهی از اقتصاددانان به رهبری «مری دالی» رئیس فدرال رزرو سن فرانسیسکو، نابرابری در آمریکا طی سه دهه اخیر ۲۲.۹ تریلیون دلار به اقتصاد این کشور هزینه تحمیل کرده است و این رقم همچنان در حال افزایش است.

۱۶.۲ درصد
رویترز: نهاد ملی آمار یونان موسوم به مرجع آماری هلنیک (ELSTAT) در گزارش اولیه خود از عملکرد اقتصاد یونان در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور طی دوره سه‌ماهه مذکور نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۶.۲ درصد رشد داشته است.

۹۴.۵ میلیارد دلار
فوربس: ارزش خالص دارایی‌های موکش آمبانی، سهامدار عمده هلدینگ ریلاینس و نفر اول فهرست میلیاردهای آسیایی به ۹۴.۵ میلیارد دلار رسیده است و این سرمایه‌دار سرشناس هندی می‌تواند در آینده نزدیک به اولین آسیایی عضو باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری‌های جهان بدل شود.

۳ میلیون خانوار و ۱۷ درصد
سی‌ان‌ان: وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته میلادی تقریباً ۳ میلیون خانوار آمریکایی دست‌کم در برهه‌ای از سال قادر به تأمین مواد غذایی کافی و مغذی برای کودکان خود نبوده‌اند که این رقم در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۴ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): بر اساس بررسی‌های اخیر OECD انتظار می‌رود که منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی به نرخ رشد اقتصادی بالاتر از ۴ درصد دست یابند.

۶.۲ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): نرخ بیکاری کشورهای عضو OECD طی ماه ژوئیه امسال به ۶.۲ درصد کاهش یافت، اما این رقم ۰.۹ واحد درصد بالاتر از نرخ بیکاری قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ است.

از ۴۶ به ۲۹ میلیارد یورو
یورو استات: مازاد تراز تجارت کالایی اتحادیه اروپا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به ۲۹ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با رقم ۴۶ میلیارد یورویی سه‌ماهه اول امسال کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

۱۴.۳ درصد
یورو استات: تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴.۳ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha