۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
رونق اقتصاد دانش‌بنیان می تواند وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

رونق اقتصاد دانش‌بنیان می تواند وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد

تبریز- واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بر بهره‌گیری از اقتصاد دانش‌بنیان به جای اقتصاد وابسته به نفت تأکید کرد و گفت: رونق اقتصاد دانش‌بنیان می تواند وابستگی به درآمد نفتی را کاهش دهد.

عبدالرضا واعظی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به‌ضرورت بهره‌گیری از نفت برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای تبدیل علم به ثروت گفت: اکنون سیاست نظام بر اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان استوار است و باید با حمایت از جوانان فناور اقتصاد کشور را نجات داد.

وی با اشاره به عبور تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۶ هزار شرکت اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر ایجاد ۴۰۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور تأکید دارند.

واعظی با تأکید بر مسئولیت‌پذیری دانشگاه در قبال فارغ‌التحصیلان و دانشجویان فناور تصریح کرد: علم بایستی منجر به خلق ارزش و اشتغال شود و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی همواره در تلاش است که به‌عنوان حلقه ارتباطی بین دانشگاهیان و فناوران و صاحبان صنایع محصولات دانش‌بنیان و فناور را به صنعت عرضه کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بیان کرد:هم اکنون ۳۸۱ شرکت فناور و دانش‌بنیان در ۱۷ مرکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مستقر هستند و تا پایان سال تعداد مراکز رشد و نوآوری این پارک به ۲۲ مرکز خواهد رسید.

وی به آغاز فعالیت صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این صندوق باهدف تسریع فرآیند تبدیل ایده به ثروت و جلوگیری از بروکراسی و جبران عدم تمایل نهادهای مالی سنتی برای تأمین مالی حوزه‌های فناوری و نوآوری به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تسهیلات لازم را ارائه خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha