۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و رسانه پرداخت می شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و رسانه پرداخت می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسته حمایتی از اصحاب فرهنگ و رسانه تقدیم دولت شده و روز یکشنبه هفته آینده پس از تصویب در هیئت دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های کسادی دوران کرونا پرداخت خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدمهدی اسماعیلی افزود: رئیس جمهوری از ابتدای آغاز دولت سیزدهم بر حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر تاکید کرده‌است.

وی با اشاره به نتایج سفر به قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم، بیان کرد: در این دیدارها امضای توافقنامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه قم برای پیشبرد اهداف مشترک نهایی شد و به زودی این توافقنامه تدوین و نهایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات صنعت چاپ و نشر را مورد توجه قرار داد و گفت: بخش زیادی از مشکل کاغذ در این حوزه تا پایان هفته آینده حل می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ملی شدن صنعت نشر در دستور کار دولت سیزدهم است، ادامه داد: هم اکنون ۹۰ درصد کاغذ صنعت چاپ کشور وارداتی است و تلاش می‌شود طی ۴ سال آینده بخش عمده نیازهای صنعت چاپ و نشر در داخل تامین شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، اظهار کرد: در این حوزه طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۷ دستگاه وظیفه قانونی دارند و راهبرد اصلی وزارت ارشاد در حوزه عفاف و حجاب اقدامات فرهنگی و ایجابی و حمایت از کارگروه‌هایی مانند مد و لباس است.

وی با بیان اینکه عدالت فرهنگی سرلوحه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: در دولت یک فهم مشترک از فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد و در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... فرهنگ بعنوان یک بستر عمومی وجود دارد و دولت سیزدهم در تلاش است تا استعدادهای فرهنگی و هنری را در سراسر کشور شکوفا نماید.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha