۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
کشاورزی مدرن به شیوه عمودی؛ امکان نظارت بر هر شرایط محیطی
بازار گزارش می‌دهد؛

کشاورزی مدرن به شیوه عمودی؛ امکان نظارت بر هر شرایط محیطی

یکی از جنبه های کشاورزی مدرن کشاورزی عمودی است که عبارت است از پرورش محصولات در لایه های عمودی روی هم.

بازار؛ گروه بین الملل: کشاورزی داخلی برای قرن ها در گلخانه ها رواج داشته، اما کشاورزی داخل ساختمان در سال های اخیر علاقه و محبوبیت جدیدی به دست آورده است. تجزیه و تحلیل پیشرفته برای بهبود بازده و مقابله با متغیرها، بازار تجزیه و تحلیل کشاورزی را تحت فشار قرار می دهد. داده های بزرگ تأثیر قابل توجهی بر روی هر صنعتی دارد و در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی می توانند با اتخاذ روش ها و تکنیک های هوشمند مزرعه، عملیات خود را ساده کنند.

بیگ دیتا در کشاورزی داخلی به چه معناست؟
حسگرهای دقیق داده ها را از نقاط تماس مختلف گلخانه جمع آوری می کنند. به عنوان مثال، سنسورهای رطوبت آب اطلاعات مربوط به بستر محصولات را جمع آوری می کنند. این اطلاعات وارد یک سیستم عامل می شود که می تواند اطلاعات قابل اجرا ایجاد کند. بر اساس داده ها، قوانین می توانند یک برنامه اتوماسیون را برای تغذیه گیاهان هنگامی که محتوای آب از یک آستانه از پیش تعیین شده کاهش می یابد، آغاز کنند. نظارت بر بسیاری از جنبه های عملیات کشت داخل ساختمان از جمله CO۲، میزان رطوبت، VPD، شدت نور، EC ، دما، نقطه شبنم و غیره ساده است.

پرورش محصولات داخل ساختمان با داده های بزرگ مزایای متمایزی برای کشاورزی در فضای باز دارد. محصولاتی که در داخل خانه پرورش داده می شوند تحت شرایط آب و هوایی سخت محافظت می شوند و می توانند از چرخه های نوری بدون نور خورشید بهرمند شوند. به عنوان مثال، محصولاتی که معمولاً در مناطق گرمسیری پرورش می یابند، می توانند در عملیات کشت داخل رشد کنند و در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. داده های بزرگ با استفاده از منابع کمتری مانند آب، مواد مغذی گیاهان و نیروی کار، مزایا و تراکم مواد مغذی را افزایش دهند.

مبانی کلان داده
رشد پایدار در بازار تجزیه و تحلیل کشاورزی به دلیل افزایش فشار برای برآوردن تقاضای جهانی برای غذا است. با این حال از  داده های بزرگ برای استقرار راه حل ها و خدمات تجزیه و تحلیل کشاورزی و بهبود نتیجه نهایی استفاده می شود.

بسیاری از پرورش دهندگان با استفاده از داده های جمع آوری شده، داده ها را به بینش های عملی تبدیل می کنند. اما قبل از تجزیه و تحلیل داده ها، باید داده ها را جمع آوری کرد.

سیستم های اتوماسیون گلخانه ای و کشاورزی از سنسورهایی برای نظارت بر معیارهای خاص استفاده می کنند. در گلخانه های داخلی از این سنسورها به طور منظم برای روشنایی، سیستم های باروری، آب و هوا و غیره استفاده می شود.

سپس داده ها ذخیره می شوند و یادگیری ماشینی راه دیگری است که پرورش دهندگان می توانند از داده های جمع آوری شده خود از طریق سنسورهای مستقر استفاده کنند. تجزیه و تحلیل پیشرفته کشاورزان را تشویق می کند تا به طور مداوم عملکرد قوانین را ارزیابی کرده و بهینه سازی های جدید را برای افزایش بازده و ساده سازی فرایندها آزمایش کنند.

شرکتهای کشت و کار به طور فزاینده ای از اتوماسیون و فناوری برای تقویت خط تولید خود استفاده می کنند، به ویژه هنگامی که صحبت از مشاغلی می شود که به طور مداوم توسط ماشین آلات تکمیل می شوند، مانند مخلوط کردن و پراکندگی مواد مغذی، تنظیم دما و باز یا بسته شدن دریچه ها.

با پیشرفت الگوریتم ها، نیاز به نیروی کار پرهزینه کاهش می یابد در حالی که تولیدکنندگان متوجه افزایش تولید محصول می شوند. نکته مهم این است که یک سیستم داده محور مناسب می تواند هزینه های انرژی را کاهش دهد، ضایعات کمتری ایجاد کند و ROI بالاتری داشته باشد.

با تغییر، بهبود و ارتقاء فناوری در هر جنبه ای از زندگی، تعجبی ندارد که نحوه و محل کشت محصولات و دیگر گیاهان تجاری را نیز تغییر دهیم. با تغییر اقلیم و تغییر الگوهای آب و هوا، برداشت محصول در داخل خانه به یک گزینه مناسب و سودآور تبدیل می شود.

کشاورزی عمودی چیست؟
کشاورزی عمودی عبارت است از پرورش محصولات در لایه های عمودی روی هم. این نوع غالباً شامل کشاورزی در محیط کنترل شده، با هدف بهینه سازی رشد گیاه و تکنیک های کشاورزی بدون خاک مانند هیدروپونیک، آکواپونیک و ایروپونیک است.

مزایای کشاورزی عمودی
با تأمین محصولات تازه محلی، کشاورزی عمودی تولید غذا را افزایش می دهد و شرکت های کشاورزی را گسترش می دهد. با افزایش جمعیت جهان، تخمین زده می شود که تا سال ۲۰۵۰ از هر سه نفر دو نفر در مناطق شهری زندگی می کنند.

پرورش سبزیجات تازه در نزدیکی مناطق شهری به برآوردن نیازهای غذایی در حال رشد به شیوه های پایدار از نظر زیست محیطی کمک می کند. کاهش زمان انتقال محصولات به شهرها باعث کاهش گازهای گلخانه ای و ارائه سبزیجات غنی از مواد مغذی می شود، در حالی که منابع ارزشمندی مانند آب و کود ذخیره می شود.

فناوری جدید کشاورزی به کشاورزان عمودی اجازه می دهد تا بر هر شرایط محیطی قابل تصور نظارت کنند. اما نظارت فقط اولین قدم است. برای استفاده بیشتر از فناوری کشاورزی عمودی، باید تجهیزات را به سیستم عاملی متصل کنید که فرآیندها را خودکار کرده و بینش داده ها را ارائه می دهد. بینش های کاربردی داده ها راههای ساده تری برای پیش بینی دقیق بازده ارائه می دهد.

جمع آوری داده ها با نظارت بر مهمترین جنبه های محیط کنترل شده شما با استفاده از حسگرهایی که در طول عملیات رشد قرار داده شده است، آغاز می شود. دما، میزان رطوبت خاک، رطوبت، EC، نور و سطح C۰۲ از نکات ضروری برای نظارت است. این سنسورها را باید وصل شود تا پتانسیل تجهیزات باز شود.

کنترل کننده های صنعتی اینترنت اشیاء، مزرعه فوق العاده ای را ارائه می دهند که دارای قدرت پردازش قوی برای هماهنگی صدها دستگاه هوشمند در طی رشد داخلی کشت شما است. کنترل کننده های موتور هوشمند به شما امکان می دهند قوانین را برای فعال کردن تایمرها، برنامه ها، باز کردن دریچه ها و غیره، همه از تلفن هوشمند خود برنامه ریزی کنید. شما حتی می توانید قوانینی برای هدایت رشد گیاهان با استفاده از دستورالعمل های هدایت محصول ایجاد کنید.

 اتصال دستگاه ها و استفاده از یک سیستم عامل برتر، وضوح داده های مزرعه را به شما نشان می دهد. در نهایت، کسب و کارهای نوآورانه بستری با قابلیت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای پیش بینی دقیق میزان برداشت شما ارائه می دهند. این سیستم ها با هم کار می کنند و به شما این امکان را می دهند که اکثر وظایف قبلی خود را خودکار کنید. از آبیاری گرفته تا پاشیدن کود، گرمایش/سرمایش و ... در صورت اتصال، می توان اطلاعات خارق العاده ای در مورد عملکرد مزرعه سرپوشیده و عمودی خود کسب نمود.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha