۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
سقوط بیت کوین ریشه در سیاستهای امریکا دارد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

سقوط بیت کوین ریشه در سیاستهای امریکا دارد

در نهمین روز ماه سپتامبر سال جاری قیمت بیت کوین در بازار جهانی به ۴۵ هزار دلار رسید و هر دوج کوین با قیمت ۲۵ سنت معامله شد.

بازار؛ گروه بین الملل: بالاخره بعد از چندین روز افزایش ارزش در بازار رمز ارزها، از روز هشتم سپتامبر روند نزولی در بازار مشاهده شد. در روز چهارشنبه هشتم سپتامبر قیمت هر بیت کوین در بازار به مرز ۴۴ هزار دلار رسید و امروز هر بیت کوین با قیمت ۴۵ هزار دلاری مبادله می شود.

قیمت هر اتریوم که در روزهای ابتدایی هفته جاری از مرز ۴ هزار دلار گذشته بود، در روز جاری قیمتی برابر با ۳۴۹۸ دلار دارد و هرXRP  با قیمت ۱.۱۰ دلار به فروش می رسد و دوج کوین ارزشی برابر با ۲۵ سنت دارد. نکته مهم در این بازار قرمزپوش بودن همه شاخص ها است از وضعیت نابسامان در بازار رمز ارزها حکایت دارد.

 اما سوال مهم این جاست که بازار رمز ارزها با این سطح از تحولات، چرا به یکباره سقوط کرد؟ وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت: «از یک طرف دولت اوکراین طرح قانونمند سازی بازار رمز ارزها را تصویب کرد. با اجرای این طرح دریافت مالیات از مبادلات رمز ارزها قانونی خواهد شد و نظارت دولت بر نحوه هزینه کردن رمز ارزها افزایش پیدا می کند.»

اما شرایط اوکراین به تنهایی بازار رمز ارزها را دچار تحول نکرد بلکه خبرهای رسیده از امریکا هم نشان می دهد که تغییرات بزرگی در راه است. دولت امریکا در نظر ندارد فعالیت رمز ارزها را مانند کشور چین ممنوع اعلام کند ولی اجازه تداوم فعالیت در این بازاربدون وجود نظارت دولتی را نیز نمی دهد.

 سی ان ان در این مورد نوشت: «رمز ارزها بازار پول ملی را تهدید می کند و استفاده از انها به سرعت زیادی رشد کرده است.در صورتیکه دولت  این بازار را قانونمند نکند باید منتظر از بین رفتن بازار دلار در دنیا باشد و اقتصاد داخلی را نیز قربانی خواهد کرد.»

در ادامه این گزارش در مورد سیاست های مطرح شده در امریکا مبنی بر نظارت بر مبادلات رمز ارزها، اعم از خرید اولیه یا مبادلات روزانه منتشر شده است. دولت در نظر دارد به ازای هر یک از مبادلات، مالیاتی را دریافت کند که این کار سبب می شود تا نظارت دقیقی بر نحوه گردش مالی در این بازار وجود داشته باشد.

محمد الرعین تحلیلگر بازار مالی در مصاحبه ای با سی ان بی سی در مورد عملکرد بازار رمز ارزها در کشور امریکا نوشت: «این بازار با چالشهای زیادی روبرو است. می توان این طور بیان کرد که ظرف ماه های آتی مبادلاتی که در فضای مجازی و بدون وجود شواهد فیزیکی انجام می شود، در دنیای واقعی مشمول مالیات می شود. این تحول بزرگی در بازار است و می تواند سازوکار صنعت رمز ارزها را تغییر دهد.»

همواره عدم نظارت دولت بر این بازار به عنوان یک مزیت مهم برای ان معرفی می شد. در صورتیکه دولت وارد عمل شود و بر نحوه مبادله تاثیر بگذارد، قیمت رمز ارزها بدون شک سقوط خواهد کرد و بازار تغییرات زیادی را شاهد خواهد بود.

این خبرها در شرایطی منتشر شد که دولت السالوادور استفاده رسمی از رمز ارزها به عنوان پول کشور را شروع کرده است و نامش را به عنوان اولین کشوری که بیت کوین را به رسمیت شناخته است ثبت شد. محمد الرعین در این مورد می گوید: «امروزه بخش زیادی از مبادلات با رمز ارزها انجام می شود ولی باید اطمینان داشت که رمز ارزها جایگزین دلار نمی شوند.»

کد خبر: ۱۰۶٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha