۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
ثبت بارش های بیش از ۵۰ میلیمتری در ۱۸ نقطه سیستان و بلوچستان
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

ثبت بارش های بیش از ۵۰ میلیمتری در ۱۸ نقطه سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته فعالیت سامانه بارشی در این استان به اوج خود رسید و از حداقل ۱۸ نقطه سیستان و بلوچستان بارش های بیش از ۵۰ میلی متر گزارش شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی یک شنبه شب به اوج خود رسید و از حداقل ۱۳۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان سیستان و بلوچستان گزارش بارندگی دریافت شد.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش‌های این سامانه تا صبح امروز با میزان ۸۹.۴ میلی متر مربوط به «چانف» نیکشهر بوده است، افزود: پس از نیکشهر از ایستگاه‌های «ساربوگ» قصرقند ۷۸، «درودی نرون» خاش ۷۱.۵، «پیپ» نیکشهر ۶۷، «همت آباد کورین» زاهدان ۶۳، «توتان» نیکشهر ۶۲.۵، بنت» نیکشهر ۶۱، «دستگرد» نیکشهر ۶۰ و «میرآباد» زاهدان ۵۸.۵ میلی متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از حداقل ۱۸ نقطه استان در شهرستان‌های قصرقند، خاش، چابهار، نیکشهر، ایرانشهر و زاهدان بارش بیش از ۵۰ میلی متر گزارش شده است. همچنین میزان بارندگی ۴۶ ایستگاه استان بین ۲۰ تا ۵۰ میلی متر بوده است.

وی در بخش دیگری به بارش‌های شدید در نواحی ساحلی استان اشاره کرد و گفت: تا صبح امروز در ۱۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی در شهرستان‌های ساحلی استان بارندگی ثبت شده است که بیشترین مقدار با میزان ۶۴.۲ میلی مترمربوط به شهر چابهار بوده است.

حیدری تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان شرایط برای بارش رگبار باران، رعدوبرق، بادشدید و گردوخاک در استان سیستان و بلوچستان فراهم است اما پیک بارش‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم.

کد خبر: ۱۰٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha