۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
کاهش تورم در شرایط تحریمی هم امکانپذیر است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کاهش تورم در شرایط تحریمی هم امکانپذیر است

رضوانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت معتقد است که با وجود تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن اما هنوز هم می توان طوری مدیریت کرد که تورم، یک روند کاهشی به خود بگیرد.

به گزارش بازار، غلامحسین رضوانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه تورم از ناحیه بودجه دولت، ناشی از غلبه مصارف بر منابع است گفت: منابع بودجه عمدتاً از دو ناحیه مالیات و درآمدهای نفتی است و تا زمانی هم که ناترازی وجود داشته باشد خلق پول و تورم ادامه خواهد داشت.

وی افزایش درآمدهای دولت را ضروری خواند و افزود: با توجه به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور نمی توان مالیات بیشتری وصول کرد لذا باید فروش نفت بیشتری داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اظهار اینکه راهکار افزایش درآمدهای نفتی در کوتاه مدت امری اجتناب ناپذیر است گفت: ما در کوتاه مدت باید منابع مورد نیاز بودجه را تأمین کنیم و در میان مدت و بلند مدت نیز باید تراز عملیاتی بودجه را به صفر برسانیم بطوریکه مصارف غیرپروژه ای و غیر عمرانی با درآمدهای پایدار تأمین شود.

رضوانی معتقد است که با وجود تحریم ها و مشکلات ناشی از آن اما هنوز هم می توان طوری مدیریت کرد که تورم، یک روند کاهشی به خود بگیرد.

این نماینده مجلس با تصریح بر اینکه عمده مصارف بودجه مربوط به حقوق کارکنان و عائله دولت و هزینه های جاری دولت است گفت: در شرایطی که حقوق کارکنان در دو دولت قبلی ده برابر نشد اما شاهد بودیم که هزینه های جاری به ده برابر افزایش یافت و رفع این مشکل به اراده مسئولان نیاز دارد.

رضوانی در رادیو گفت وگو اجرای سیاست های انقباضی را به عنوان راهکاری برای مدیریت و کاهش هزینه ها مطرح و بر آن تأکید کرد.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha