۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
خودکفایی در تولید نخ تایر| زنجان ۱۰۰ درصد نیاز بازار داخلی را پوشش می‌دهد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خودکفایی در تولید نخ تایر| زنجان ۱۰۰ درصد نیاز بازار داخلی را پوشش می‌دهد

زنجان- صنعان، مدیرعامل شرکت نخ‌تایر زنجان با بیان اینکه این شرکت بازار داخل کشور را به صورت ۱۰۰ درصد پوشش می‌دهد، گفت: توانایی تولید حدود ۶۰ میلیون مترمربع پارچه ایربگ را داریم.

حسین صنعان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پروژه بزرگ استیل کورد که یک پروژه ملی در کشور است، پیش‌بینی می‌کنیم در فاز اول زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر در استان زنجان با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن را فراهم کند،گفت: در همین راستا تاییدیه‌های اولیه این پروژه اخذ و پیمانکاران آن مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود این طرح با ظرفیت ۲۰ هزار تن در زنجان شروع به کار کند اما متاسفانه ۱۰ هزار تن به سیرجان اختصاص یافت و نمایندگان استان زنجان در خانه ملت، هیچ تلاشی برای محقق نشدن این امر انجام ندادند،اظهار کرد: برای پروژه‌ای که متعلق به زنجان بود، مجوز داده نشده اما به سیرجان که با رانت نمایندگان مجلس پروژه را به دست آورد، یک سال پیش مجوز اعطا شده، این در حالی است که زنجان باید ثابت کند که توان انجام کار را در این زمینه دارد.

مدیرعامل شرکت نخ‌تایر زنجان گفت: با تلاش یک ساله موفق به اخذ مجوز از شستا شدیم و امیدواریم در کمتر از یک ماه کلنگ این پروژه را که تا به امروز با یک خط تولید کار می‌کرد، بر زمین بزنیم و هدف‌گذاری در این زمینه به این گونه است که تا پایان سال حدود ۴۰ درصد پروژه را استارت بزنیم.

صنعان در خصوص صادرات ایربگ ابراز داشت: خط تولید طراحی شده برای ایربگ خودرو به گونه ای است که قادر هستیم هر زمان که اراده کنیم، افزایش ظرفیت تولید در این زمینه برای امر صادرات نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز بازار داخل کشور را به صورت ۱۰۰ درصد پوشش می‌دهیم و توانایی تولید حدود ۶۰ میلیون مترمربع پارچه ایربگ داریم، متذکر شد: اگر جلوی واردات این محصول گرفته شود، قادر به تحقق این میزان تولید هستیم، هر چند هنوز یک سال از عمر آغاز به کار این خط تولید سپری نشده است.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha