۲۱.۶ میلیون دلار؛ سهم پلاستیک های بازیافتی در بازار لوازم الکترونیکی  تا سال ۲۰۲۸
در راستای کاهش زباله های الکترونیکی  پیش بینی می شود

۲۱.۶ میلیون دلار؛ سهم پلاستیک های بازیافتی در بازار لوازم الکترونیکی  تا سال ۲۰۲۸

با توجه به اینکه  تجهیزات  الکترونیکی از جمله زباله های خطرناک برای محیط زیست هستند از این رو شرکتها به سمت استفاده از مواد بازیافتی در محصولات خود روی آورده اند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: «یاهو فاینانس» در تازه ترین گزارش خود نگاهی به  سهم  پلاستیک های بازیافتی در  بازار لوازم الکترونیکی انداخته است:  براین اساس پیش بینی می شود که پلاستیک های بازیافتی  مصرفی  در بازار لوازم الکترونیکی تا سال ۲۰۲۸ به ۲۱.۶ میلیون دلار برسد. انتظار می رود بازار از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸ با نرخ رشد مرکب سالانه  ۸.۶  افزایش یابد و انتظار میرود تولید لوازم الکترونیکی مصرفی باعث رشد بازار در دوره پیش بینی شود. ردرحالی که شد زباله های الکترونیکی به یک نگرانی جهانی تبدیل شده است که بسیاری از کشورها به آن پرداخته اند. بسیاری از شرکت ها شروع به اجرای پلاستیک های بازیافتی در محصولات الکترونیکی خود کرده و آنها را  جزو اهداف پایداری خود قرار داده اند.

همه گیری COVID-۱۹ محصولات الکترونیکی را به بخشی ذاتی از شیوه زندگی مصرف کنندگان تبدیل کرده است. علاوه بر این، تعداد فزاینده ای از برنامه های آگاهی از محیط زیست در حال انجام است، که هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان دستگاه های الکترونیکی را در جریان افزایش آگاهی در خصوص ضایعات الکترونیکی قرار می دهد.

 آگاهی  در خصوص پیامدهای زباله ها روی محیط زیست بسیاری از شرکت های لوازم الکترونیکی را وادار به تولید دستگاه های الکترونیکی از پلاستیک های بازیافتی به عنوان بخشی از اهداف پایداری خود کرده است

بسیاری از شرکت های در حال حاضر استفاده از پلاستیک های بازیافتی در محصولات خود را آغاز کرده اند. این موضوع به آنها کمک می کند تا نه تنها هزینه مواد اولیه را کنترل کنند بلکه خود را در مقایسه با همتایان خود سازگارتر با محیط زیست قرار دهند.  به عنوان مثال، لنوو، از پلاستیک های بازیافتی در تولید نوت بوک،   رایانه رومیزی، دسک تاپ ها، مانیتور و لوازم جانبی خود استفاده می کند.

لنوو در سال ۲۰۰۷ شروع به استفاده از ۳۰ درصد پلاستیک بازیافتی  از بطری های ضایعاتی برای تولید مانیتور ThinkVision L۱۹۳P کرد. برنامه زمانی شرکت نشان می دهد که تا سال ۲۰۱۰، بیش از ۱۰ درصد از پلاستیک های تهیه شده از تامین کننده آن حاوی محتوای پلاستیکی بازیافت شده بودند.  در سال ۲۰۱۷، لنوو با یک تامین کننده  در حوزه پلاستیکهای بازیافتی  همکاری کرد تا از  سیستم حلقه بسته مواد  پلاستیکی  بازیافتی  در محصولات و مواد بسته بندی خود استفاده کند. از آن زمان، لنوو استفاده از سیستم یاد شده را از ۲۱ محصول در سال ۲۰۱۸ به ۶۶ محصول در ۲۰۱۹ افزایش داده، که این باعث افزایش ۲۱۴ درصدی استفاده از پلاستیک بازیافتی در سبد محصولات آن شده است.

در ماه می۲۰۲۱، ایسر(Acer)، اولین لپ تاپ خود را که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده بود، معرفی کرد. Acer Aspire Vero از پلاستیک بازیافت شده در شاسی و صفحه کلید دستگاه بهره برده است. در فوریه ۲۰۲۰، شرکت توسعه هیولت پاکارد، L.P. سری نوت بوک های Pavilion خود را با استفاده از  پلاستیک های بازیافتی اقیانوسها در ساخت محفظه بلندگو رونمایی کرد. تخمین زده می شود که تقریباً ۹۲ هزار بطری پلاستیکی در اقیانوس ها و محل های دفن زباله نگهداری شود. اپل، سازنده گوشی های هوشمند، در اکتبر ۲۰۲۰، اعلام کرد از ۳۵ درصد یا بیشتر پلاستیک بازیافتی در ۱۴ جزء مدل iPhone۱۲ خود استفاده می کند.

 همینطور آگاهی  در خصوص پیامدهای زباله ها روی محیط زیست بسیاری از شرکت های لوازم الکترونیکی را وادار به تولید دستگاه های الکترونیکی از پلاستیک های بازیافتی به عنوان بخشی از اهداف پایداری خود کرده است. این مساله  می تواند یکی از عوامل محرک اصلی برای تولید پلاستیک بازیافتی در دوره پیش بینی شده باشد و می تواند تقاضا برای دستگاه های الکترونیکی تولید شده با استفاده از این مواد اولیه را افزایش دهد.

در ادامه گزارش پلاستیک های مصرفی در بازار لوازم الکترونیکی  به این شرح ارایه شده است:

• از نظر درآمد، بخش پلی کربنات سهم عمده ای را در بازار در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد و انتظار می رود در دوره پیش بینی رشد چشمگیری داشته باشد

•  در این بازار بخش برنامه های محافظ های  مانیتور لپ تاپ بر بازار تسلط داشته و بیش از ۲۵.۰ درصد از سهم درآمد را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد.

• تا سال ۲۰۲۰، آسیا و اقیانوسیه بیش از ۶۴.۰ درصد سهم درآمد را در بازار  به خود اختصاص داد. پیش بینی می شود وجود پایگاه تولیدی قطعات الکترونیکی مصرفی در تایوان، ژاپن، چین و کره جنوبی در بین سایر کشورها انگیزه بیشتری برای رشد بازار منطقه ای ایجاد کند.

• ابتکارات استراتژیک مختلفی در چند سال گذشته برای افزایش رشد بازار ثبت شده است. به عنوان مثال، در سپتامبر ۲۰۲۰، Trinseo(شرکت تولید صنعتی آمریکایی)  به همراه INEOS Styrolution Group GmbH (یک تامین کننده جهانی استایرنیک است و دفتر مرکزی آن در آلمان است) در این حوزه اقدام کرده است،  به طوریکه آلمان برنامه خود را برای احداث کارخانه بازیافت در فرانسه آغاز کردند. انتظار می رود این کارخانه روزانه ۵۰ تن مواد اولیه پلی استایرن پس از مصرف را پردازش کند و تا سال ۲۰۲۵ از ۳۰ درصد پلی استایرن بازیافت شده در محصولات نهایی استفاده کند. این کارخانه تا سال ۲۰۲۳ به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha