۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
حمایت از تولید داخل عامل افزایش قدرت پول ملی| چرا قیمت ارز ما تحت تاثیر اتفاق در هرات و امارات است
عضو کمیسیون بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

حمایت از تولید داخل عامل افزایش قدرت پول ملی| چرا قیمت ارز ما تحت تاثیر اتفاق در هرات و امارات است

محمدرضا میرتاج‌الدینی نائب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هرچقدر تولید داخل ما بیشتر شود ارزش پول ملی ما بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای تقویت ارزش پول ملی و کاهش قیمت دلار و ارز در بازار اظهار داشت: حمایت همه جانبه از تولید داخل می تواند باعث تقویت ارزش پول ملی شود.

 وی با بیان اینکه حمایت از صادرات و رفع موانع تولید می تواند به این مهم بیانجامد، تاکید کرد: هرچقدر تولید داخل ما بیشتر شود ارزش پول ملی ما بیشتر خواهد شد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه تحریم‌های زیادی علیه ایران وضع شده و باید همگی آنها رفع شود، بیان داشت: از سوی دیگر ما نباید اقتصاد کشور را وابسته به تصمیمات خارجی کنیم.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه نوسانات ارزی و عدم ثبات ارز بیشتر مربوط به موضوعات روانی در بازار است، تاکید کرد:  به عنوان مثال در یک نقطه از منطقه درگیری صورت می گیرد و این باعث می شود تا بازار ارز ما تحت تاثیر این رویداد افزایش پیدا کند لذا این خود نماد وابستگی بازار ارز ما به بیرون از مرزهاست. لذا این جای سوال دارد که چرا باید قیمت ارز ما به واسطه اتفاقات در هرات و امارات جابجا شود.

وی تاکید کرد: ما به هر میزان که اقتدار اقتصادی خود را افزایش داده و اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنیم می توانیم جلوی هرگونه نوسانات روانی را در بازار بگیریم و به ارزش پول ملی کمک کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت قبل اظهار داشت:متاسفانه این سیاست ها به طور کلی سیاست های غلطی بود و به نتیجه لازم هم دست پیدا نکرد لذا همواره تصمیمات این دولت با نگاه به خارج از کشور گرفته می‌شد .

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای و برجامی باید در جای خود مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد، بیان داشت: ما در رابطه با منافع ملت و مذاکرات هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد و از سوی دیگر اقتصاد داخل را مستقل اداره خواهیم کرد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع لوازم خانگی ما ۱۰ برابر رشد کرده است، اظهار داشت: صنعت لوازم خانگی ما درحال حاضر پاسخگوی همه نیازهای کشور است. بنابراین حمایت از تولید داخلی می‌تواند به راحتی قدرت پول ملی را افزایش دهد.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha