۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
مصرف آب اردبیل در مرز هشدار است| نبود ردیف ملی دلیل تاخیر ۸ ساله طرح آبرسانی به نمین و عنبران
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

مصرف آب اردبیل در مرز هشدار است| نبود ردیف ملی دلیل تاخیر ۸ ساله طرح آبرسانی به نمین و عنبران

اردبیل- جنگی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: مصرف آب در اردبیل به مرز هشدار رسیده و ضروری است هموطنان در مصرف آب مدیریت واقعی را داشته باشند.

عباس جنگی مرنی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فاز اول طرح آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید تا اهالی این منطقه از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در اجرای این پروژه ۲۳ کیلومتر لوله‌گذاری و احداث مخزن به ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب به انجام رسیده و یک حلقه چاه نیز بهسازی و مرمت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل دلیل تأخیر هشت ساله در بهره‌مندی از این پروژه را نبود ردیف ملی برای تکمیل این پروژه آبرسانی اعلام کرد و گفت: برای اجرای فاز دوم این طرح آبرسانی ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید از طریق ردیف ملی و منابع وزارت نیرو تأمین شود.

جنگی مرنی افزود: در کنار اجرای خطوط توسعه‌ای، احداث ایستگاه پمپاژ در فاز دوم پیش‌بینی شده که بخشی در دهه فجر و بخش دیگر با تأمین اعتبار در اوایل سال آینده آمده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با عملیاتی شدن این پروژه شهروندان نمین و عنبران و پنج روستای واقع در مسیر از آب پایدار استفاده خواهند کرد.

جنگی مرنی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ لیتر بر ثانیه آب از طریق این شبکه به عنبران و نمین انتقال داده می‌شود که این ظرفیت تا ۱۶۷ لیتر در ثانیه قابل افزایش است.

وی در مورد آخرین وضعیت سد یامچی و منابع آب پشت این سد بیان کرد: با توجه به اینکه مصرف آب در اردبیل به مرز هشدار رسیده، ضروری است هموطنان در مصرف آب مدیریت واقعی را داشته باشند چرا که در حال حاضر با برآورد آب موجود در سد یامچی ما تا سه ماه آینده می‌توانیم منابع آب را تأمین کنیم.

جنگی مرنی ادامه داد: ۳۰ درصد مخزن سد یامچی دارای آب است و اگر صرفه‌جویی انجام نشود با توجه به کاهش آورد آب به این سد که تا ۴۰ درصد کاهش یافته، ما در تأمین آب شرب در اردبیل و سرعین با مشکل اساسی روبه‌رو خواهیم شد.

وی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر دمای هوا دو تا ۴.۵ درجه به طور متوسط افزایش یافته و این امر به تبخیر بیشتر آب منجر شده و در نقطه مقابل نیز با توجه به کاهش بارندگی‌ها وضعیت مطلوبی را در ذخایر آب یامچی شاهد نیستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: اگر در دو ماه اول سال آبی آینده بارش‌ها اتفاق نیفتد ما در تأمین منابع آب در اکثر سدها با مشکل روبه‌رو خواهیم شد که امیدواریم با بارش رحمت الهی دغدغه‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha