۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
احتمال وقوع سیلاب در گلستان/ ارتفاعات سفید پوش شد
مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد:

احتمال وقوع سیلاب در گلستان/ ارتفاعات سفید پوش شد

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: سامانه بارشی فعال در استان ارتفاعات گلستان را سفیدپوش کرده است و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سامانه بارشی فعال دمای استان را هشت درجه کاهش داده است و ارتفاعات را سفیدپوش کرده است.

وی افزود: سامانه بارشی از شامگاه شنبه فعالیت خود را در استان آغاز کرده و ناپایداری هوا تا اواخر وقت سه شنبه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: هم اکنون در ارتفاعات خوش ییلاق، توسکستان، دهنه محمدآباد بارش به صورت برف است و در سایر نقاط استان شاهد بارش باران هستیم.

وی پیش بینی کرد: فعالیت این سامانه بین ۳۰ تا ۸۰ میلی متر بارش در استان به همراه داشته باشد و شاهد بارش‌های نقطه‌ای شدید در برخی از نقاط شرقی استان باشیم.

داداشی با اشاره به اینکه در زمان فعالیت این سامانه اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه و خسارت به تاسیسات و ابنیه وجود دارد، متذکر شد: با توجه به بارش‌های نقطه‌ای، سیلابی شدن رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب پیش بینی می‌شود و به مردم توصیه می‌کنیم در تردد جاده‌ای احتیاط کرده و به حاشیه رودخانه‌ها نزدیک نشوند.

وی خاطرنشان کرد: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری شاهد  بارش پراکنده و خفیف در استان هستیم و پیش بینی می‌شود روز جمعه و شنبه آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش ابر، وزش باد و مه آلود باشد.

کد خبر: ۱۰٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha