۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
با تعدد دستورالعمل و برخوردهای جزیره‌ای نمی‌توان در حوزه معدن پیشرفت کرد
رئیس اتاق اراک:

با تعدد دستورالعمل و برخوردهای جزیره‌ای نمی‌توان در حوزه معدن پیشرفت کرد

رئیس اتاق اراک با اشاره به ظرفیت‌های معدنی در کشور، دستورالعمل‌های متعدد و برخوردهای جزیره‌ای را از موانع توسعه در حوزه معدن دانست و بر لزوم تسهیل روند فعالیت معادن تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: ایران باوجود داشتن ذخایر فراوان، معادن گوناگون، زمین‌های حاصلخیز و ثروت‌های خفته در خاک در زمره کشورهای برخوردار در جهان است؛ اما مشکلات عدیده موجب شده آن‌گونه که شایسته کشور است، توسعه حاصل نشود و باوجوداین ثروت‌های بی‌شمار، ما بر سر گنج فقیری باشیم.

ناصر بیکی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی استان مرکزی، افزود: استان مرکزی واقع در قلب ایران یکی از قطب‌های مهم اقتصادی کشور است که توانمندی بالایی در حوزه واحدهای صنعتی و معدنی و کشاورزی دارد.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی، به رشد و پیشرفت صنعت و معدن حساس هستیم و از همین رو جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که تسهیل‌کننده روند فعالیت صنعتگران، تجار و معدن کاران است را با جدیت دنبال و اجرای مصوبات آن را پیگیری می‌کنیم.

بیکی اظهار کرد: باوجوداین همه دستورالعمل و برخوردهای جزیره‌ای نمی‌توان در حوزه معدن پیشرفت کرد و علاوه بر دستورالعمل‌های موجود، خودمان هم موضوع را برای خود پیچیده می‌کنیم.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود: با توجه به معادن متعدد ارزشمند در کشور، باوجود مشکلات مذکور نمی‌توان منتظر پیشرفت در حوزه معادن بود، در شورای گفت‌وگو به دنبال دفاع از حقوق معادن ازجمله در زمینه تأمین سوخت هستیم و در این راستا احقاق حقوق فعالان بخش خصوصی را در برنامه داریم.

استاندار مرکزی نیز در این جلسه گفت: اگر هم‌اینک پایتخت صنعت ایران در سکوی دوم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور ایستاده، حاصل تلاش‌ها، پیگیری‌ها، مساعدت‌ها و مصوبات مشترک میان دو بخش خصوصی و دولتی است.

سیدعلی آقازاده اضافه کرد: درواقع نظرات کارشناسی موجبات افزایش کیفی مصوبات جلسات را فراهم آورده و اراده راسخ برای اجرای این مصوبات وجود داشته است و این موفقیت تصادفی نیست و شرایط از باب موضوعات کیفی سنجیده شده است.

او در ادامه صادرات ۵۰۰ میلیون دلار محصولات و تولیدات غیرنفتی طی پنج‌ماهه سال جاری از استان را بی‌سابقه و چشمگیر خواند و افزود: امید می‌رود با تمهیدات انجام شده امسال نیز همچون سال ۹۸ به صادرات یک میلیارد و صد میلیون دلاری دست یابیم.

آقازاده پایش اجرای کامل و درست مقررات و واکاوی پیشنهادها در زمینه اصلاح، بهسازی و تکمیل طرح‌ها و لوایح قانونی به‌منظور بهبود محیط کسب‌وکار در استان را از وظایف شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha