۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
 برخی تشکل‌های حوزه‌ گردشگری منافع دولت‌ را تامین می‌کنند
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات سفارتی و جهانگردی:

برخی تشکل‌های حوزه‌ گردشگری منافع دولت‌ را تامین می‌کنند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات سفارتی و جهانگردی از ثبت رسمی پنج تشکلِ خصوصی در حوزه گردشگری خبر داد اما در نشست‌های صنفی با دولت ۱۴ تشکل شرکت می‌کنند.

به گزارش بازار، حرمت الله رفیعی با بیان اینکه اجرای حوزه گردشگری در دست بخش خصوصی است و دولت نه توان و نه حق اجرای این مهم را داشته است، گفت: این مسئله در حوزه اختیاراتِ دولت نیست.

وی همچنین به زحمتی مضاعف از سوی بخش خصوصی اشاره کرد که با دخالت های بیجای دولت دامن زده می شد و ادامه داد: دولت در زمینه اجرای گردشگری همواره دردسر ساز می شد.

رفیعی با بیان اینکه دولت باید کارها را برون سپاری کرده و به بخش خصوصی بسپارد، افزود: یکی از معضلاتی که در سه سال اخیر با آن رو به رو بودیم، دخالت بی جای دولت در تشکل زایی بوده است.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با اشاره به نامه ای که اخیرا توسط یکی از رئسای تشکل ها به دست مهندس ضرغامی رسیده و تشکرات فروانی هم نموده است، گفت: این تشکل خود ساخته از کجا آمده است؟ این تشکل اگر ریشه یابی شود، در می یابند بخشی از منافع مادی دولت در دل این تشکل نهفته است.

رفیعی ادامه داد: این تشکل ها نارس و نازا هستند و می دانند که باید منافع اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به تاکیداتی که به وزیر میراث فرهنگی جدید داشته است، گفت: تشکل زایی کار دولت نیست؛ بلکه دولت باید بخش خصوصیِ بالغ را رها کند.

رفیعی اضافه کرد: آقای مونسان هم می گفت بیشترین تعامل را با بخش خصوصی داشته است ولی وقتی در جلسات شرکت می کردیم، شاهد بودیم که بر اساس آئین نامه وزارت میراث فرهنگی فقط ۵ تشکل داریم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: بخش خصوصی همواره نشان داده است که با دولت همراهی دارد و ما افتخار می کنیم که در کنار دولت، با سرعت کار ها را سامان دهیم و دولت نیز باید همراه با ما جلو بیاید.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha