۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
حمل و نقل کالاهای اساسی با ریل در بندرشهید رجایی ۷۵ درصد افزایش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد

حمل و نقل کالاهای اساسی با ریل در بندرشهید رجایی ۷۵ درصد افزایش یافت

محمدی کرجی ران، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از رشد ۷۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی با ناوگان ریلی در بندرشهید رجایی در ۵ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

بازار؛ گروه راه و شهرسازی: «علیرضا محمدی کرجی ران» در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه در ۵ ماهه امسال از بندرشهید رجایی چه میزان بازار با ناوگان ریلی تخلیه شده است، افزود: در مجموع از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه سال جاری در مجموع ۱۵۶ هزار و ۹۰۰ تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی بوسیله ناوگان ریلی به سراسر کشور حمل  شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه توسعه خطوط ریلی و تسهیل حمل ونقل کالا با ناوگان ریلی یکی از اولویت های بندرشهید رجایی است، اظهارداشت: این میزان حمل کالای اساسی توسط ناوگان ریلی نسبت به سال گذشته بیش از ۷۵ درصد رشد نشان می دهد.

محمدی کرجی راد انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی  را گندم، روغن نباتی، جو و ذرت عنوان کرد و گفت: حمل این کالاها از طریق ۶۳ کیلومتر خطوط ریلی داخلی بندرشهید رجایی که به خطوط دوگانه شبکه راه آهن سراسری متصل است به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

درحال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی به طول ۶۳ کیلومتر در بندرشهید رجایی فعال است
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسعه فعالیت‌ها و جابجایی کالا از طریق ریل را یکی از راهبردهای مهم اداره کل بنادر و دریانودری هرمزگان در بندر شهید رجایی اعلام کرد و افزود: درحال حاضر ۱۲ محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی در بندرشهید رجایی فعال است که جابه جایی انواع کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به شبکه ریلی سراسری عملی می‌شود.

ظرفیت حمل ریلی در بندر شهید رجایی سالانه بیش از  ۱۴ میلیون تن کالا است
محمدی کرجی ران اظهارداشت: بندرشهید رجایی با ظرفیت اسمی ریلی ۱۴ میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال دارای بیش از ۶۳ کیلومتر شبکه ریلی درون بندری است که از طریق اتصال به خطوط دوگانه راه‌آهن سراسری حمل ونقل کالا را در بندر شهید رجایی تسهیل کرده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کرد: هم اکنون خطوط ریلی اختصاصی در بندرشهید رجایی برای  تسریع در تخلیه و بارگیری کانتینری، مواد و مشتقات نفتی، کالای اساسی شامل گندم، شکر، روغن نباتی، فرآورده‌های دامی و مواد معدنی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

در ۵ ماهه نخست امسال  ۱۸۹ هزار و ۱۲۹ کانتینر ازبندر شهیدرجایی صادر شده  است
وی در ادامه یادآورشد: در ۵ ماهه نخست امسال  ۱۸۹ هزار و ۱۲۹ کانتینر ازبندر شهیدرجایی  صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۸ درصدی داشته است.

شایان ذکر است که بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه  ۶,۵ میلیون TEU یکی از بنادر مهم منطقه بشمار می رود.

این بندر تجاری با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته بندری مهمترین بندرتجاری کشور و یکی از کانونهای مهم تجارت دریایی منطقه ای و بین المللی محسوب می شود.

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری هم اکنون دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بیش از ۱۱۰ میلیون تن کالا است و بیش از۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر تجاری کشور در این بندر انجام می شود و رویکرد نهایی این مجتمع بندری توسعه ریل بندر به منظور تسهیل تخلیه و بارگیری است و هم اکنون روزانه به طور متوسط بیش از ۳۰ واگن از این بندر کالا به داخل کشور حمل می کنند.  

کد خبر: ۱۰۶٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha