۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
فرجام خواهی ایتالیا برای استفاده از موتورهای احتراق داخلی
فشار استاندارد به سوپر اسپرت سازان بالا گرفت

فرجام خواهی ایتالیا برای استفاده از موتورهای احتراق داخلی

روبرتو سینگولانی وزیر انتقال محیط زیست ایتالیا، گفت: این کشور به دنبال اخذ معافیت برای خودروسازان هایپر کار ایتالیایی از قانون ممنوعیت استفاده موتورهای احتراق داخلی از سال ۲۰۳۵ است.

بازار؛ گروه خودرو: اتحادیه اروپا قصد دارد که پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را تا سال ۲۰۳۵ از چرخه تولید حذف کند. کمیسیون اتحادیه اروپا با تعیین زمان برای حذف موتورهای احتراق داخلی، فشار را از طریق سختگیرانه‌تر کردن استانداردهای زیست محیطی افزایش داده است. هرچند که کارشناسان معتقد هستند پروسه اجرای این استاندارد و قانون بسیار طولانی بوده و منوط به پذیرش تمام اعضای اتحادیه اروپا است. این ممنوعیت هنوز به مرحله اجرا نرسیده، از سوی ایتالیا با مخالفت اساسی همراه شده است.

برخی از اعضای اتحادیه اروپا مانند ایتالیا به دنبال مذاکره و نرمش در قانون وضع شده برای اخذ معافیت جهت استفاده از موتورهای احتراق داخلی توسط غول‌های خودروسازی خود هستند. در این رابطه، روبرتو سینگولانی وزیر انتقال محیط زیست ایتالیا، این کشور برای سوپراسپرت سازان خود معافیت در استفاده از موتورهای احتراق داخلی دریافت خواهد کرد.

یکی از اعضای هیات مدیره شرکت خودروسازی فراری در این باره گفت: در حال حاضر به دنبال مذاکره با کمیسیون اتحادیه اروپا در خصوص نحوه اعمال قوانین جدید با محور ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی هستیم. زیرا حیات خودروسازان سوپر اسپرت‌ ساز منوط به استفاده از موتورهای احتراق داخلی است. گفتنی است که ایتالیا سوپر اسپرت‌سازانی مانند فراری، لامبورگینی و پاگانی را در بدنه خودروسازی خود جای داده است.

این عضو هیات مدیره فراری، با اعلام این موضوع که خودروهای سوپر اسپرت به فناوری خاصی جهت استفاده از باتری و موتور الکتریکی نیاز دارند، گفت: مرحله نخست برای تولید خودروهای سوپر اسپرت الکتریکی راه اندازی کارخانه گیگا حهت تولید باتری با تیراژ انبوه در ایتالیا است.فرض معافیت در استفاده از موتورهای احتراق داخلی برای سوپراسپرت سازان با این رویکرد باید باشد که اقتصاد این شرکت‌های خودرو محدودتر از سایر خودرسازان است. راه اندازی کارخانه‌های تولید باتری برای توسعه چالش برانگیز نبوده بلکه دست یابی خودروسازان را به نقشه راه محصولات الکتریکی مشروط بر حمایت دولت آسان می‌کند.

شرکت خودروسازی فراری در ماه آگوست سال میلادی جاری اعلام کرد که با کلیت ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۵ مخالفتی ندارد. این خودروساز برای آماده کردن محصولات خود تا آن زمان، بندتو ویتنا که با تجربه‌ترین فرد در صنعت فناوری است را به عنوان مدیرعامل جدید فراری معرفی کرد. تلاش‌های این خودروساز برای تولید محصولات الکتریکی با جدیت در حال انجام بوده و تا ۲۰۲۵ نخستین محصول تمام الکتریکی را به بازار عرضه خواهد کرد.

از سوی دیگر، لامبورگینی دیگر شرکت سوپر اسپرت ساز ایتالیایی نیز برای عرضه محصول تمام الکتریکی تا ۲۰۲۴ زیرساخت لازم را فراهم کرده است. هرچند که تولید خودروهای تمام الکتریکی به اقتصاد این شرکت‌ها آسیب وارد خواهد کرد، اما همه خودروسازان ایتالیایی نقشه راه خود را از ابتدای سال جاری ترسیم کرده‌اند.

کد خبر: ۱۰۶٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha