۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
جمع‌آوری وسایل توزین بدون برچسب استاندارد
مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران عنوان کرد

جمع‌آوری وسایل توزین بدون برچسب استاندارد

مدیرکل استاندارد تهران گفت: از سال آینده هرگونه وسایل توزین و سنجش بدون برچسب آزمون استاندارد در واحدهای صنفی، جمع‌آوری و توقیف می‌شود.

به گزارش بازار، محمودرضا طاهری با اشاره بر اینکه درماه گذشته، ۷ هزار مورد بازرسی و آزمون از وسایل توزین و سنجش عمومی در استان، انجام شده‌است، گفت: از سال آینده هرگونه وسایل توزین و سنجش بدون برچسب آزمون استاندارد در واحدهای صنفی، جمع‌آوری و توقیف می‌شود.
 
مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به ماده ۱۲ قانون تقویت و تو سعه نظام استاندارد و نیز ماده ۲۰ از فصل پنجم ضوابط اجرایی و مقررات اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش، خطاب به واحدهای صنفی دارنده وسایل توزین و سنجش استان گفت: در صورت قبول شدن در آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش و انطباق آن‌ها با استاندارد ملی، ضمن الصاق برچسب آزمون، توسط بازرسان آزمایشگاه‌های همکار این اداره‌کل، با پلمب ویژه اوزان و مقیاس‌ها، پلمپ‌گذاری خواهند شد.
 
این مقام مسؤول ادامه داد: الصاق پلمب‌های مذکور بر روی وسایل توزین و سنجش، به منزله قانونی بودن این وسایل بوده و مسئولیت حفظ و نگهداری از آن بر عهده صاحب وسیله می‌باشد.
 
طاهری هشدار داد: در سال آینده، تمامی وسایل توزین و سنجش فاقد پلمب ویژه اوزان و مقیاس‌ها غیر قانونی تلقی و به استناد ماده ۱۹ از بند"ب" ذیل فصل چهارم ضوابط اجرایی و مقررات اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش، توقیف و جمع‌آوری می‌شوند.

کد خبر: ۱۰۶٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha