۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
زنجان بستر مناسبی برای تقویت همکاری تجاری با ترکیه دارد
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

زنجان بستر مناسبی برای تقویت همکاری تجاری با ترکیه دارد

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌هایی است که روابط تجاری بالایی با ترکیه دارد، گفت: این استان بسترهای مناسب جهت همکاری تجاری با ترکیه را دارد.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه روابط تجاری  خوبی بین ایران و ترکیه وجود دارد،گفت: حجم این مبادلات می‌تواند بسیار بیشتر از تجارت حال حاضر بین دو طرف باشد.

وی با بیان اینکه استان زنجان و ترکیه دارای اشتراکات فراوانی  دارند که می‌تواند زمینه ساز توسعه بیشتر روابط دو طرف باشد،اظهار کرد: طرفین باید از ظرفیت‌های موجود با توجه به پتانسیل ها استفاده کند. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ترابوزان به عنوان بندر بسیار مهم اتصالی آسیای مرکزی به اروپا دارای تفاهم‌نامه همکاری با زنجان است،گفت: این بندر و زنجان به عنوان دو خواهر خوانده نقش بسیار مهمی در گسترش تجارت آسیای مرکزی با کشورهای ناحیه دریای سیاه خواهند داشت. 

یگانه فرد تاکید کرد: زنجان یکی از استان‌هایی است که روابط تجاری بالایی با ترکیه دارد و بسترهای مناسب جهت همکاری تجاری با ترکیه را دارد و این مهم زمینه‌ساز گسترش و افزایش حجم روابط تجاری دو طرف خواهد شد. 

وی گفت: سرمایه گذارانی از کشور ترکیه طی سال‌های گذشته در استان زنجان اقدام به سرمایه‌گذاری و تولید کرده اند و طی سال جاری این سرمایه گذاری ها تقویت می شود. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه زنجان بیش از ۷۰ درصد از تجارت خود را با کشور ترکیه دارد،ابراز کرد: ترکیه به عنوان شریک اول تجارت خارجی استان در بخش صادرات و واردات همواره نقش بسیار مهم و پررنگی دارد.

کد خبر: ۱۰۶٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha