۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
گرانی میوه و تره‌بار در جزیره خارگ/ بازار هفتگی راه‌اندازی می شود
گزارش بازار؛

گرانی میوه و تره‌بار در جزیره خارگ/ بازار هفتگی راه‌اندازی می شود

بوشهر - به دنبال گرانی میوه و تره‌بار در جزیره خارگ و اعتراض مردم به این موضوع، بخشدار ویژه خارگ از راه‌اندازی بازار هفتگی در این جزیره خبر داد.

به گزارش بازار، طی هفته‌های اخیر به دنبال سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن در سطح کشور شاهد افزایش در قیمت برخی از کالاها و خدمات بودیم و این افزایش قیمت در برخی مناطق بیشتر بوده است.

جزیره خارگ دارای موقعیت خاص و ویژه‌ای است و نحوه ورود و خروج اقلام و کالاها به این جزیره نیز شرایط خاصی دارد که گاها باعث می‌شود تا برخی از کالاها با قیمت تمام‌شده بیشتری به این جزیره برسند.

طی روزهای قبل و در هفته گذشته قیمت برخی از اقلام از جمله گوجه‌فرنگی در جزیره خارگ به نزدیکی هر کیلو ۲۰ هزار تومان رسید و این موضوع بسیاری از شهروندان خارگی را به اعتراض وا داشت.

راه‌اندازی بازار هفتگی و نارضایتی بازاریان

مسئولان جزیره خارگ تلاش کردند تا با راه‌اندازی بازار هفتگی و ورود قابل توجه اقلام مورد نیاز به جزیره خارگ زمینه برای توزیع بهتر کالا و کاهش آن فراهم سازند و راه حال مردم از این طریق فراهم شود.

به عقیده بازاریان جزیره خارگ، توزیع و فروش اقلام حق بازاریان ثابت در این جزیره است و مسئولان نباید برای ورود اقلام از طریق بازارهای هفتگی مانعی در این زمینه ایجاد کنند و همین موضوع باعث شد تا برخی از بازاریان، دست به تعطیلی فروش خود به صورت مقطعی بزنند.

به دنبال ورود تعدادی از فروشندگان بازار هفتگی به جزیره خارگ و ورود فروشندگان دوره‌گرد به این جزیره، بازاریان اعلام کردند حاضرند فروش خود را از سر گرفته و محصول را با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار دهند.

با اقدامات صورت گرفته اکنون شاهد کاهش قیمت کالاها هستیم و قیمت محصولی مثل گوجه‌فرنگی به میزان یک سوم قیمت فروش این محصول در هفته گذشته رسیده است.

راه‌اندازی بازارچه هفتگی خارگ مصوب شد

محمود رضایی بخشدار ویژه خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تلاش بسیار زیادی را داشته‌ایم تا با گرانی و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در جزیره خارگ برخورد کنیم و اجازه ندهیم قیمت‌ها خودسرانه افزایش یابد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی در زمینه مبارزه با گرانی در این جزیره اضافه کرد: تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها کالاها با بهترین قیمت در اختیار مردم جزیره قرار گیرد.

رضایی به شرایط خاص جزیره خارگ اشاره کرد و بیان کرد: در روزهای اول گرانی بنزین با مشکلات گرانی اجناس به‌ویژه میوه و تره بار مواجه بودیم و این امر سبب نارضایتی اهالی شریف و صبور جزیره خارگ شده بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد امنیت و آسایش محیطی برای اهالی صبور خارگ را به عنوان یک اولویت در دستور کار داریم افزود: با همفکری و تدبیر صورت گرفته در بخش ویژه خارگ، طرح راه اندازی بازارچه هفتگی جزیره خارگ مصوب و ابلاغ شد.

بخشدار ویژه خارگ بیان کرد: در سریع‌ترین زمان ممکن رایزنی برای ایجاد این بازارچه با بیرون از جزیره و حتی شهرستان صورت گرفت و طی تدوین یک طرح مدون و مشخص بستر حضور سرمایه گذاران در این زمینه فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه این اولین تجربه خارگ در راه‌اندازی این نوع بازارچه برای تنظیم بازار بود ادامه داد: برخی مشکلات در این عرصه طبیعی بود و تلاش می‌شود تا با رفع مشکلات، در سریع‌ترین زمان شاهد بهبود وضعیت باشیم.

لزوم نظارت بر بازار

حجت‌الاسلام موسی کمالی امام جمعه خارگ با تاکید بر رصد بازار و رسیدگی به مشکلات مردم گفت: در بحث گرانی در جزیره خارگ نظارت بیشتری صورت گیرد.

به گفته بهروز خواجه رئیس شورای شهر خارگ، دولت ملزم به کنترل قیمت‌ها است و نباید افزایش قیمت سوخت بر تامین مایحتاج زندگی روزمره تاثیر بگذارد.

وی افزود: روزانه افراد زیادی به ما مراجعه می‌کنند و از گرانی به شدت گلایه دارند. در برخی از اقلام افزایش قیمت داشته‌ایم که نیاز است به صورت ویژه این موضوع در سطح کلان جزیره بررسی و کنترل شود.

کد خبر: ۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha