۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
 تحقق بانکداری اسلامی درگرو هماهنگی سیاست‌های پولی و بانکی است
کارشناس پولی و بانکی:

تحقق بانکداری اسلامی درگرو هماهنگی سیاست‌های پولی و بانکی است

سجادی، کارشناس پولی و بانکی هماهنگی بین سیاست‌های پولی و بانکی را نیز ضروری خواند و گفت: سیاست‌های پولی و بانکی و مالی با هم هماهنگ نباشند عملاً امکان اجرای بانکداری اسلامی فراهم نخواهد شد.

به گزارش بازار، علی سعدوندی، استاد بانکداری و اقتصاد کلان با بیان اینکه خلق پول در دنیای مدرن با حالت سنتی خود در گذشته متفاوت شده است گفت: از آنجایی که ما اصول را رعایت نکردیم لذا طولانی ترین و مزمن ترین دوره تورمی تاریخ بشر را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه خلق پولی که توسط بانکها با اعطای تسهیلات انجام می شود مشکلی در اقتصاد کشورمان ایجاد نمی کند افزود: مشکل اینجاست که تسهیلات پرداختی در بانک های ما تبدیل به معوقات شده و به بانک ها برنمی گردد.

این استاد بانکداری و اقتصاد کلان متذکرشد: نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای جهان نیز بخش عمده معوقات در ابتدای کار قابل پیش بینی بوده یعنی بانک و کارشناسان اعتباری بانک به این موضوع آگاه بوده و هستند.

همچنین در ادامه این برنامه، عبدالخالق سجادی، کارشناس پولی و بانکی اظهارکرد: تحقق بانکداری اسلامی نیازمند فراهم کردن بسترها و زیرساخت هایی است و اگر بستر آن فراهم نشود بهترین قانون هم نتیجه نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه بانکداری اسلامی در یک قالب علمیِ مدیریت شده در کشور ژاپن پیاده می شود افزود: ما هم توانایی اجرای بانکداری اسلامی را داریم اما هنوز بسترهای آن را فراهم نکرده ایم.

سجادی هماهنگی بین سیاست های پولی و بانکی را نیز ضروری خواند و گفت: سیاست های پولی و بانکی و مالی با هم هماهنگ نباشند عملاً امکان اجرای بانکداری اسلامی فراهم نخواهد شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha