۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
سالانه ۱۵۰۰ تن محصولات کشاورزی در دره شهر فرآوری می‌شود
مدیر کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی دره شهر:

سالانه ۱۵۰۰ تن محصولات کشاورزی در دره شهر فرآوری می‌شود

ایلام- شکری، مدیر کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی سیف گستر دره شهر گفت: سالانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از کشاورزان منطقه خریداری و در این واحد تولیدی فرآوری می شود.

حمید شکری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی سیف گستر، بزرگترین کارخانه فرآوری محصولات زراعی و باغی استان است که در شهرک صنعتی دره شهر راه اندازی شده است.

وی گفت: محصولات کشاورزی شهرستان به این کارخانه حمل و فراوری می شود.

شکری اضافه کرد: این کارخانه یکی از صنایع تبدیلی فعال زیربخش کشاورزی در کل استان ایلام و شهرستان دره شهر است که علاوه بر تولید زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ خانوار را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

مدیر کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی دره شهر افزود: سالانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از کشاورزان منطقه خریداری و در این واحد تولیدی فرآوری می شود.

شکری عنوان کرد: در حال حاضر در این کارخانه دو خط تولی شامل تولید انواع مربا و انواع ترشبجات فعال است و حدود ۴۰ قلم محصول در این کارخانه تولید می شود.

وی در ادامه افزود: تولید باکیفیت محصولات فرآوری شده در این کارخانه علاوه بر صادرات زمینه ارزآوری را به کشور فراهم کرده چراکه عمده کار این واحد تولیدی صادرات است.

مدیر کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی دره شهر تصریح کرد: به واسطه این صادرات حدود ۳.۵ میلیون دلار در سال به کشور وارد شده است، عمده محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس، استرالیا، کانادا و آلمان صادرات می شود .

وی گفت: قرار است تا دو ماه آینده با راه اندازی یک خط تولید دیگر علاوه بر افزایش دو برابری تولید، اشتغالزایی هم به میزان دو برابر افزایش پیدا می کند.

شکری افزود: توسعه این گونه صنایع تبدیلی علاوه بر اشتغالزایی پایدار در این بخش باعث افزایش کیفیت محصول برای صادرات نیز می شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha