۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
ب ام و X۴ کراس اوور زیبا آلمانی
بازار بلند قاماتان جذاب‌تر می‌شود

ب ام و X۴ کراس اوور زیبا آلمانی

نسل دوم X۴ با یک موتور شش سیلندر خطی سه لیتری ۳۵۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل ۵۰۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: جولای سال ۲۰۱۴ میلادی بود که شرکت ب‌ام‌و نسخه کوپه از کراس‌اوور کامپکت لوکس خود را با نام X۴ به جهان معرفی کرد. X۴ که نسخه کوپه محبوب‌ترین کراس‌اوور ب‌ام‌و یعنی X۳ است. این خودرو بلندقامت به حدی موفق ظاهر شد که این خودروساز باواریایی نسل دوم از X۴ را در جولای ۲۰۱۸با استایلی جدید و متفاوت به بازار عرضه کرد.

ب ام و X۴ کراس اوور زیبا آلمانی

 X۴ نسل دوم با خود زبان جدید طراحی ب‌ام‌و را به همراه داشت که زیبا و جذاب‌تر از نسل قبلی خود بود. حدود شش روز گذشته بود که این خودروساز باواریایی از نسخه فیس لیفت دو کراس‌اوور کامپکت لوکس محبوب خود یعنی X۳ و X۴ رونمایی کرد. تغییرات گستردهی در فیس لیفت هر دو خودرو اعمال شده است

 X۴ نسل دوم با خود زبان جدید طراحی ب‌ام‌و را به همراه داشت که زیبا و جذاب‌تر از نسل قبلی خود بود. حدود شش روز گذشته بود که این خودروساز باواریایی از نسخه فیس لیفت دو کراس‌اوور کامپکت لوکس محبوب خود یعنی X۳ و X۴ رونمایی کرد. تغییرات گستردهی در فیس لیفت هر دو خودرو اعمال شده است. از مهم‌ترین تغییرات در X۴ می‌توان به تغییر در گرافیک چراغ‌های جلو، بازطراحی سپر جلو، بازطراحی سپر عقب و نصب قطعات آیرودینامیکی روی بدنه اشاره کرد. X۴ در نسخه‌های متعددی به بازار عرضه می‌شود، اما مدل X۴ M۴۰i آن مورد بررسی ما در این مطلب است. چراغ‌های با LED دوگانه و جلوپنجره با فرم جدید ب‌ام‌و و رنگ مشکی پیانویی و سپر با ورودی‌های عمودی هوا و خطوط تیز روی کاپوت چهره تهاجمی دارد. در عقب خودرو نیز چراغ‌های کشیده با حجم‌پردازی خاص جلوه زیبا دارد. سپر بازطراحی شده با اگزوزهای ذوزنقه‌ی در طرفین و دیفیوزر میان آن اسپرت بودن این خودرو را دوچندان می‌کند.

ب ام و X۴ کراس اوور زیبا آلمانی

همچنین به لطف ستون  C زاویه دار و سقف کمانی یا خمیده فرم کوپه بودن استایل خودرو حفظ شده که با رینگ‌های ۱۹ اینچی به صورت استاندارد و ۲۰ و ۲۱ اینچی ام به وقار این کراس کوپه باواریایی می‌افزاید. هرچند که در نسخه M۴۰i از رینگ‌های ۲۰ اینچی ام آلیاژی استفاده شده است. بیشترین تغییرات در فیس‌لیفت X۴  را باید در کابین این خودرو جست‌وجو کرد. زیرا کابین هر دو مدل مشابه محصولات جدید ب‌ام‌و است و زبان جدید طراحی این خودروساز به خوبی در آن نمود دارد. قرارگیری نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای مجموعه پشت آمپر و ۱۰.۲۵ اینچی برای کنسول میانی فضای مدرنی را ایجاد کرده است. استفاده از چرم آلکانترا و قطعات دکوراتیو کروم از جمله ویژگی‌های دیگر فضای داخلی X۴ هستند. طراحی دسته دنده کوچک، غربیلک فرمان M با دو پدال شیفتر پشت آن و گرافیک جدید کلاستر رانندگی را با این کراس کوپه اسپرت هیجان انگیز می‌کند.  

قلب تپنده X۴ M۴۰i را یک موتور شش سیلندر خطی سه لیتری تشکیل می‌دهد. این موتور موسوم به B۵۸B۳۰M۰ است که مزین به تکنولوژی تویین ام پاور توربو است

قلب تپنده X۴ M۴۰i را یک موتور شش سیلندر خطی سه لیتری تشکیل می‌دهد. این موتور موسوم به B۵۸B۳۰M۰ است که مزین به تکنولوژی تویین ام پاور توربو است. با نصب توربوشارژهای دوقلو و پاشش سوخت مستقیم و سیستم منحصربه‌فرد ولوترونیک ب‌ام‌و حداکثر قدرتی برابر ۳۵۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری معادل ۵۰۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند. این موتور به کمک گیربکس ۸سرعته استپ‌ترونیک قدرت را با سامانه چهارچرخ محرک xDrive به دو محور عقب و جلو می‌رساند.

ب ام و X۴ کراس اوور زیبا آلمانی

نسبت توزیع وزن بر اساس آنچه که شرکت ب‌ام‌و اعلام می‌کند ۵۵ به ۴۵ است که این عدد در این کلاس خودرو بی‌نظیر است. به همین منظور با انتخاب حالت اسپرت پلاس و تخت گاز کردن تنها ۴.۷ ثانیه زمان نیاز است تا از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت این کراس‌کوپه زیبا ب‌ام‌و ۲۵۰ کیلومتر برساعت است. سیستم تعلیق ام تطبیقی با مکانیزم سروترونیک تعبیه شده تا کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو را بهبود بخشد.

 پنج حالت رانندگی اکو پرو، کامفورت(راحتی)، اسپرت و اسپرت پلاس و تطبیقی در نظر گرفته شده است. سیستم تعلیق و سیستم کنترل پایداری دینامیکی هماهنگ شده تا پرفورمنس خودرو را بهبود بخشد. در حالت اسپرت و اسپرت پلاس فنربندی سخت و پایداری خودرو تضمین می‌شود. از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی X۴ M۴۰i می‌توان به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم هداب دیسپلی، سیستم کروز کنترل هوشمند، سیستم پایش نقاط کور، سیستم شناسایی عابرپیاده و ترمز اضطراری، سیستم پیشگیری برخورد از جلو و عقب، سیستم کنترل فواصل، پارک هوشمند و سیستم دید در شب و دوربین ۳۶۰درجه‌ی و... اشاره کرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha