۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
بیمه مناطق آزاد: بلیط اصلی فعالیت در کیش و قشم در سال ۱۴۰۰

بیمه مناطق آزاد: بلیط اصلی فعالیت در کیش و قشم در سال ۱۴۰۰

هر منطقه آزاد منحصر به فرد است. این منطقه بسته به قلمرو میزبان برای اهداف مختلف طراحی شده است. شرایط اقتصادی-اجتماعی اهداف دولت را برای منطقه آزاد مشخص می‌کند.

بازار; گروه بانک و بیمه: هر منطقه آزاد منحصر به فرد است. این منطقه بسته به قلمرو میزبان برای اهداف مختلف طراحی شده است. شرایط اقتصادی-اجتماعی اهداف دولت را برای منطقه آزاد مشخص می‌کند. این اهداف نیز به نوبه خود، ساختار منطقه آزاد، مشتریان هدف و محدوده را شکل می‌دهند. موفقیت منطقه آزاد بر اساس سطح تعالی کسب و کار و مشارکت اقتصادی آن در اهداف دولت میزبان تعیین می‌شود. اهداف دولت میزبان شامل افزایش صادرات و مشاغل، انتقال دانش و مزایای ثانویه فراتر از خود منطقه آزاد هستند. با این حال، عناصر اصلی متنوعی وجود دارد که یک منطقه آزاد باید برای تحقق هدف خود ارائه دهد. یکی از این موارد، بیمه مناطق آزاد است. اگر فکر می‌کنید که بیمه این مناطق شبیه شرایط بیمه در مناطق دیگر است، سخت در اشتباهید. پس برای رفع سردرگمی‌تان و کسب اطلاعات در این زمینه، شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

اصل اساسی این است که طرح منطقه آزاد با اولویت‌های توسعه کشور و دولت مطابقت داشته باشد. این امر مستلزم سرمایه‌گذاری محتاطانه در بخش خاصی از صنعت است که به مرور زمان احتمالاً با یک شریک توسعه خصوصی پایدار خواهد بود. تحقق منافع منطقه آزاد گاهی اوقات بیشتر از آنی طول می‌کشد که در ابتدا انتظار می‌رفت. برنامه ریزی دقیق سرمایه گذاری به رفع چنین مسائلی کمک می‌کند. هدف این است که منافع بلندمدت به طور روان و مستمر به اقتصاد دولت میزبان سرازیر شود.

ایجاد یک منطقه آزاد در دسترس زیرساخت های قابل اعتماد بخش صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر شامل دارایی‌های فیزیکی و انسانی کافی، همراه با روش‌های اجرایی کارآمد است. به عنوان مثال، یک منطقه آزاد متمرکز بر فناوری پیشرفته در کشوری با منابع کار آموزش دیده ناکافی از کار می‌افتد.

بیمه در مناطق آزاد تجاری به چه صورت است؟

همانطور که می‌دانید سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری بسیار قابل توجه است. این سرمایه‌گذاری نقش مهمی را در بهبود وضعیت اقتصادی کشور ایفا می‌کند که بیش از پیش بررسی بیمه را برای خود ضروری‌تر می‌کند.

براساس ماده‌ی ۴۶ قانون مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه تامین اجتماعی،  هر سازمان وظیفه دارد که صندوق‌هایی را با هدف ارائه خدمات درمانی، غرامت و دستمزد،بارداری،از کار افتادگی و…. ایجاد سازد. حال، این کار می‌تواند با مشارکت سازمان تامین اجتماعی باشد یا  به تنهایی صورت گیرد.

کارگران شاغلی که در واحدهای مناطق آزاد نظیر کیش و قشم  مشمول قانون تامین اجتماعی بوده فعالیت داشته و حق بیمه پرداخت کرده‌اند، سوابق بیمه تامین اجتماعی آن‌ها به عنوان بیمه مناطق آزاد آن‌ها محفوظ شده و می‌توانند سوابق خود را به موارد اشتغال بعدی منتقل کنند.

بلیط مناطق آزاد: بلیت اصلی فعالیت در کیش و قشم در سال ۱۴۰۰

بلیط مناطق آزاد: بلیت اصلی فعالیت در کیش و قشم در سال ۱۴۰۰

نقش بیمه ها در روند توسعه مناطق آزاد

اتباع خارجی شاغل در مناطق آزاد

آن دسته از اتباع خارجی که در مناطق آزاد کار می‌کنند یا اقامت دارند، می‌توانند از خدمات درمانی بیمه‌گر استفاده نمایند. در این راستا، سازمان تامین اجتماعی با دریافت ۳ درصد از کل حقوق و دستمزد اتباع خارجی شاغل در ایران طی لیست جداگانه‌ای، وظیفه دارد در صورت بروز حادثه ناشی از کار اقدام به ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی مثل: غرامت دستمزد،از کار افتادگی کلی و… براساس قوانین بیمه تامین اجتماعی کند.

اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد

مالیات بر درآمد و دارایی همیشه امری مهم و ضروری بوده که در سراسر دنیا باید پرداخت شود.درواقع، مالیات بر درآمد و دارایی زیر مجموعه مالیات‌های مستقیم قرار می‌گیرد که فعالان اقتصادی را جذب مناطق آزاد می‌کند.

یکی از اهداف اصلی ایجاد مناطق آزاد تجاری، فراهم کردن شرایط مناسب برای افزایش تولید و صدور کالاهای صنعتی‌ست از طریق راه‌یابی به بازارهای جهانی  است.از اصلی ترین ابزارهای  رسیدن به این هدف، می‌توان به جذب سرمایه‌های خارجی و فناوری اشاره کرد.

بخشنامه معافیت مالیات حقوق مناطق آزاد

در این بخشنامه آورده‌اند که:تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در مناطق آزاد به فعالیت‌های متفاوتی می‌پردازند و نسبت به فعالیتی که دارند از تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز، به مدت ۱۵ سال از پرداخت مالیات بردرآمد و دارایی معاف خواهند بود.

قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری

این معافیت مالیاتی در ماده سیزده قانون اداره مناطق آزاد سال هفتاد و دو و در سال ۸۸ اصلاحیه خورد. در طی آن ۱۵ سال معافیت به ۲۰ سال معافیت تغییر کرد.

چه خدمات در بیمه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی ارائه می‌شود؟

همانطور که در مقاله بیمه درمان تکمیلی اشاره کردیم، بیمه تکمیلی به صورت شرکتی، خانوادگی برای کارگران و افراد شاغل ارائه می‌شود در مناطق آزاد هم این قاعده مستثنی نیست.علاوه بر بیمه درمان تکمیلی که برای شاغلین درنظر گرفته شده است، خدماتی نیز به صورت اختصاصی برای این مناطق ارائه می‌شود.

مزایای بیمه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای کارگران چیست؟

از بیمه درمان تکمیلی به صورت گسترده استفاده می‌کنند.

با استفاده از بیمه درمان تکمیلی، علاوه بر پوشش هزینه‌های درمانی تحت پوشش بیمه کرونا نیز قرار می‌گیرند.

پوشش حداکثری خسارت‌های  بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو، خیال کارگران شاغل در این مناطق را از بازپرداخت هزینه‌های سنگین راحت می‌کند.

بلیط مناطق آزاد: بلیت اصلی فعالیت در کیش و قشم در سال ۱۴۰۰

بلیط مناطق آزاد: بلیت اصلی فعالیت در کیش و قشم در سال ۱۴۰۰

حداکثر خسارت تصادفات بیمه های شخص ثالث و بدنه خودرو برای رانندگان در کیش

در مورد بیمه و مالیات در مناطق آزاد نیاز به راهنمایی بیشتر دارید؟

منطقه آزاد به اندازه مقررات و خدماتی که ارائه می‌دهد قوی است. یک چارچوب قانونی قابل اعتماد برای متقاعد کردن مشتریان جهت راه اندازی کسب و کار و سرمایه‌گذاری در یک منطقه آزاد ضروری است. این امر مستلزم ابزارهای حکمرانی خوب برای اطمینان از انطباق کافی است. قوانین مهم برای تعریف شامل سیاست‌های زیست محیطی، استانداردهای کار و حتی ایمنی است. در کنار مشوق‌های مشخص، مقررات خاص یکی از موثرترین ابزارها برای جذب سرمایه گذاران است. نکته اصلی این است که این مزایا را ساختاربندی کنیم تا اطمینان حاصل شود که همه از مزایای مناسب به شیوه ای پایدار استفاده می‌کنند.

اگر در خصوص بیمه و مالیات در مناطق آزاد سوالی داشتید می‌توانید سوال خود را در کامنت‌های این مقاله یا با شماره تماس ۰۲۱۴۳۷۲ با کارشناسان بیمه دات کام مطرح نمایید. ما در کمترین زمان ممکن و فوری پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

منبع مطلب: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com/)

کد خبر: ۱۰۵٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha