۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کرونا اشتغال ۶ هزار نفر در گلخانه های استان مرکزی را دگرگون کرده است
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

کرونا اشتغال ۶ هزار نفر در گلخانه های استان مرکزی را دگرگون کرده است

اراک- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کرونا اشتغال ۶ هزار نفر در گلخانه های استان مرکزی را دگرگون کرده است.

علی اصغر زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص میزان تاثیر کرونا بر اقتصاد تولید گل استان مرکزی اظهار داشت: یک هزار و ۱۰۰ هکتار میزان فضای باز و بسته گلخانه های استان مرکزی است که مشغول تولید گل و گیاهان زینتی هستند که به دلیل شیوع کرونا بسیاری از گل های نشایی و شاخه بریده به بازار عرضه نشده و کشاورزان این بخش دچار ضرر شدند.

زارعی با بیان اینکه تولید کنندگان گل پس از شیوع کرونا و کساد شدن بازار مجبور شدند یا گلدان ها را تخلیه کنند و یا در صورت بودن متقاضی گل ها را با نازل ترین قیمت عرضه کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه بیشترین زمین زیر سطح زیر کشت کشور برای پرورش گل در استان مرکزی قرار دارد دارد گفت: بیشترین میزان پرورش گل ابتدا شهرستان محلات و سپس به شهرستان خمین اختصاص دارد که گلکاران این ۲ شهرستان متضرر شدند.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار نفر به صورت مستقیم در  گلخانه های پرورش گل شهرستان های محلات و خمین به اشتغال مشغول هستند عنوان داشت: قشر عظیمی از این فعالان عرصه پرورش گل در ۲ شهرستان با شیوع کرونا متضرر شده اند.

زارعی بیان داشت: در خصوص ضرر گلکاران اطلاعاتی به وزارت جهاد کشاورزی و استانداری داده شده که با ایجاد تمهیداتی بخشی از ضرر کشاورزان این بخش رفع شود و در این زمینه پیشنهاداتی ارائه شده که شامل عدم پرداخت برق و گاز از سوی کشاورزانتا پس از عادی شدن شرایط، عدم دریافت اقساط و پرداخت وام بدوم بهره و یا کمک های بلا عوض برای ادامه کار بوده است که در اختیار این کشاورزان قرار داده شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در خصوص میزان خسارات وارده به گلکاران استان مرکزی عنوان داشت: خسارت هنوز مشخص نیست  و با جمع آوری اطلاعات به زودی برآورد خواهد شد.

زارعی با تاکید بر تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید» اظهار داشت: مطمئنا شعار سال درجهاد کشاورزی و امور باغبانی استان مرکزی دنبال خواهد شد، کما اینکه مورد رونقتولید هر سال وجود داشته اما امسال به طور جدی تر دنبال خواهد شد و استفاده از ارقام اصلاح شده، استفاده از بالا بردن عملکرد و خودکفایی محصولات غدایی و صادرات، بیشتر دنبال خواهد شد و برنامه ریزی می شود که از اطلاعات روز به بهترین شکل ممکن بهره گیری شود.

کد خبر: ۱۰٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha