۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
احتمال سرمازدگی محصولات باغ ها و گلخانه های استان مرکزی
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هشدار داد؛

احتمال سرمازدگی محصولات باغ ها و گلخانه های استان مرکزی

اراک- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در خصوص احتمال سرمازدگی محصولات باغ ها و گلخانه های استان مرکزی هشدار داد.

علی اصغر زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص ورود جبهه سرد به استان مرکزی و همچنین بارش باران و برف در این استان اظهار داشت: به باغداران و گلخانه داران با توجه به کاهش درجه حرارت توصیه می شود که از کودهای آمینو اسید استفاده کنند چرا که این کودها می توانند جوانه های درختان را در مقابل سرما مقاوم تر کنند و هم اکنون که سرماززدگی بهاره را در پیش داریم تاثیر مثبتی خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: به کشاورزان توصیه می شود به منظور جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی آبیاری کف باغ را در دستور کار داشته باشند و در صورت امکان آبپاشی روی درختان را انجام دهند که ایجاد دود و آتش زدن کاه و کلش و نخاله‌های گیاهی در دماهای بحرانی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

زارعی افزود: مبارزه با علف هرز مورد قابل توجهی است که از سرمازدگی باغ جلوگیری می کند و این نکته باید حائز اهمیت باشد که کشاورزان از شخم زدن باغ خودداری کنند که در تاثیر سرما بسیار موثر است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: برای گلخانه ها حتما سوخت مایع تهیه شود چرا که برخی گلخانه ها مجهز به سیستم گاز هستند و باید سوخت جایگزین داشته باشند، همچنین پوشش پلاستیکی گلخانه نیز حتما باید رعایت شود که سالم و بدون پارگی باشند و منبع سوخت و لوله های انتقال سوخت مایع گلخانه نیز از یخ زدگی جلوگیری شوند.

کد خبر: ۱۰٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha