۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
 مجلس با همکاری دولت ارزش پول ملی را افزایش خواهد داد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس با همکاری دولت ارزش پول ملی را افزایش خواهد داد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که با دولت همکاری خواهیم داشت تا ارزش پول ملی تقویت شده و توان خرید مردم بالا رود.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بخش عمده افت ارزش پول ملی، به دلیل عملکرد نادرست بانک مرکزی بود که به تورم بی‌سابقه دامن زد.

وی خلق پول و افت ارزش آن را در برابر پول‌های خارجی موجب فشاری مضاعف بر معیشت و زندگی و معاش روزمره مردم دانست و تصریح کرد: وزیر اقتصاد همچون هر فردِ دغدغه مند و دلسوز علاقه‌مند است با پدیده خلق پول مبارزه کند.

مرحبا معتقد است با تقویتِ ارزش پول ملی بخشی از توان خریدِ مردم به روند قبلی بازمی‌گردد و این مهم، نیازمندِ استانداردهای پولی و بانکی است.

این نماینده مجلس به رادیو گفت‌وگو گفت: در بسیاری موارد نیازمندِ تصویبِ قانون جدید نیستیم چراکه وزارت اقتصاد اختیاراتی دارد و متولیِ سیاست‌های پولی و مالی و بانکی است.

مرحبا ابراز امیدواری کرد هماهنگی برای چنین تصمیماتی هرچه سریع‌تر انجام شود و مسائل و قوانین عملیاتی گردد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس که در بعد نظارت و تقنین فعالیت می‌کند، پشت دولت ایستاده است و ما نیز قول داده‌ایم اقتصاد کشور تقویت گردد و مسلماً در کنار دولت خواهیم ایستاد.

مرحبا در این مصاحبه کوتاه در رادیو گفت‌وگو، گفت: هرچه لازم باشد تا پول ملی تقویت شود، از سوی مجلس انجام خواهد گرفت تا قدرت خرید مردم فزونی گیرد و حتماً چنین اتفاقی خواهد افتاد.

وی با اعلام اینکه خاندوزی یک سال و نیم در کمیسیون اقتصادی فعالیت داشته و این همکاری امروز بین وزارت اقتصاد - مجلس ادامه می‌یابد، تصریح کرد: در حال حاضر مجلس در تعطیلات به سر می‌برد و لذا در نخستین هفته کاری، ان شاالله فعالیت‌ها آغاز شده و ما با همکار خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha