۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
آلومینیوم ۵۱ درصد و مس ۴۸ درصد گران تر شدند| رشد حدود ۲ برابری بهای سنگ آهن
گزارش بازار از قیمت فلزات اساسی در جهان

آلومینیوم ۵۱ درصد و مس ۴۸ درصد گران تر شدند| رشد حدود ۲ برابری بهای سنگ آهن

قیمت فلزات اساسی در سال ۲۰۲۱ با شیب نسبتا تندی در حال افزایش است. طبق آمار اعلامی آلومینیوم در یک سال گذشته ۵۱ درصد، مس ۴۸ درصد، روی حدود ۳۵ درصد و سنگ آهن حدود ۹۶ درصد گران تر شده است.

بازار؛ گروه صنعت: با کاهش محدودیت ها رونق هم به بازار فلزات اساسی بازگشته است. بررسی آمارها نشان می دهد که مس در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴۸ درصد گران تر شده، این در حالی است که  میزان افزایش قیمت روی تنها ۳۵ درصد برآورد می شود. جالب است که بدانید بیشترین رشد قیمت مربوط به آلومینیوم و سنگ آهن بوده است.  بهای آلومینیوم در مقایسه با جولای ۲۰۲۰ حدود ۵۱ درصد و سنگ آهن حدود ۹۶ درصد رشد کرده است.  

آلومینیوم ۵۱ درصد و مس ۴۸ درصد گران تر شدند | رشد حدود دو برابری  بهای سنگ آهن
قیمت آلومینیوم

رشد ۸۵۴ دلاری آلومینیوم در یک سال 
گزارش های منتشر شده از سوی پارلمان بخش خصوصی تهران نشان می دهد که هر تن آلومینیوم که در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط حدود ۱۷۰۴ دلار قیمت داشت  در ماه جولای حدود ۲۴۹۸ دلار فروخته می شد. آمارهای اعلامی نشان می دهد که هر تن آلومینیوم در جولای سال گذشته حدودا به قیمت ۱۶۴۴ دلار فروخته می شد که نشان دهنده رشد حدود ۸۵۴ دلاری است.   به عبارت دیگر این فلز در یک سال گذشته رشد حدود ۵۱ درصدی را تجربه کرده است. ناگفته نماند که آلومینیوم در مقایسه با مدت مشابه دو سال پیش رشد کمتری داشته است. آمارهای اعلامی از طرف پارلمان بخش خصوصی تهران نشان می دهد که هر تن از این فلز در جولای سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷۹۷ دلار ارزش داشت. به عبارت دیگر آلومینویم در مقایسه با دو سال پیش حدود ۷۰۱ دلار معادل ۳۹ درصد گران تر شده است.  جالب است که بدانید آلومینیوم هم مثل نفت در آوریل به پایین ترین مقدار در آوریل سال گذشته رسیده بود.  

آلومینیوم ۵۱ درصد و مس ۴۸ درصد گران تر شدند | رشد حدود دو برابری  بهای سنگ آهن
قیمت روی 

قیمت روی در تیرماه امسال  معادل فروردین ۱۳۹۸
 فلز روی هم که از آوریل سال ۲۰۱۹ روند کاهشی به خود گرفته بود، در آوریل ۲۰۲۰ به کمترین مقدار خود رسید. اما کاهش محدودیت ها و افزایش سطح واکسیانسیون روند صعودی قیمت این فلز هم آغاز شد و توانست سال ۲۰۲۰ را با متوسط قیمت ۲۲۶۶ دلار به ازای هر تن به پایان برساند. این فلز که در می به قیمت ۲۹۵۲ دلار معامله می شد، در جولای با کمی کاهش روی عدد ۲۹۴۸ جاخوش کرد. بررسی آمارها نشان می دهد که روی در جولای سال گذشته به قیمت ۲۱۷۷ دلار و در جولای سال ۲۰۱۹ به قیمت حدود ۲۴۴۷ دلار  معامله می شده است. به عبارت دیگر قیمت این فلز ارزشمند در مقایسه با پارسال ۳۵ درصد و در مقایسه با دو سال پیش حدود ۲۰ درصد گران تر شده است.   جالب است که بدانید قیمت روی در جولای ۲۰۲۱ تقریبا معادل آوریل ۲۰۱۹ است.

آلومینیوم ۵۱ درصد و مس ۴۸ درصد گران تر شدند | رشد حدود دو برابری  بهای سنگ آهن
قیمت مس

رشد ۴۸  درصدی بهای فلز سرخ 
قیمت مس در سال ۲۰۲۱ با شیب تقریبا  تندی روبه افزایش بوده است. هر تن مس که در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط حدود ۶۱۷۴ دلار قیمت داشته در جولای به قیمت ۹۴۵۱ دلار خرید و فروش می شده است. به عبارت دیگر قیمت این فلز سرخ در یک سال گذشته حدود ۳ هزار و ۷۹ دلار گران تر شده که نشان دهنده رشد حدود ۴۸ درصدی است. البته مس در مقایسه با جولای سال ۲۰۱۹ حدود ۳۵۱۰ دلار گران تر شده که نشان دهنده رشد ۵۹ درصدی است. گفتنی است که متوسط قیمت مس در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰۱۰ دلار برآورد می شود.  

آلومینیوم ۵۱ درصد و مس ۴۸ درصد گران تر شدند | رشد حدود دو برابری  بهای سنگ آهن
قیمت سنگ آهن 

سنگ آهن رکورد دار گرانی 
اما سنگ آهن که در سال گذشته به طور متوسط به قیمت ۱۰۹ معامله می شده، این روزها دست کم ۲۱۴ دلار خرج روی دست خریدارن خود می گذارد. یک حساب کتاب ساده نشان می دهد که قیمت سنگ آهن در جولای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۶ درصد رشد کرده است. البته این میزان رشد قیمت در مقایسه با جولای ۲۰۱۹ کمی کمتر شده است. بر اساس آمار اعلامی هر تن سنگ آهن در جولای ۲۰۱۹ حدود ۱۲۰ دلار قیمت داشته که نشان می دهد قیمت این فلز در مقایسه با دو سال پیش حدود ۷۸ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha