۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
ضریب جینی خانوارهای ایرانی در سال ۹۹ بالاتر از ۰.۴ شد

ضریب جینی خانوارهای ایرانی در سال ۹۹ بالاتر از ۰.۴ شد

سال گذشته ضریب جینی خانوارهای کشور ٠.۴٠٠۶ است که در مقایسه با سال قبل ٠.٠٠١۴ افزایش نشان می‌­دهد و ضریب جینی خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٠.٣٨٣۵ و ٠.٣۵٩٠ است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در سال ١٣٩٩ ضریب جینی خانوارهای کل کشور ٠.۴٠٠۶ است که در مقایسه با سال قبل ٠.٠٠١۴ افزایش نشان می­ دهد. همچنین ضریب جینی خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٠.٣٨٣۵ و ٠.٣۵٩٠ است که نسبت به سال قبل به ترتیب ٠.٠٠٠٨ و ٠.٠٠۵١ افزایش نشان می­‌دهد.

سال ١٣٩٩ -کل کشور
سهم بیست درصد کم­ درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ٠,٠٥٨٣ و ٠,٤٧٤٤ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت به ترتیب ١٣,٩٦، ٨,١٣ و ٤,٣٢ است. شاخص پالما به ١,٩٦ و شاخص تیل به ٠,٢٧٢١ رسیده است. همچنین شاخص اتکینسون  ٠,٢٣٧٩ است.

سال ١٣٩٩ - مناطق شهری
سهم بیست درصد کم درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ٠,٠٦٣٩ و ٠,٤٦٢٤ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت به ترتیب ١٢,٠٢، ٧,٢٤ و ٣,٩٩ است. شاخص پالما ١,٧٨ و شاخص تیل ٠,٢٤٩٢ است. همچنین شاخص اتکینسون ٠,٢١٧٥ است.

سال ١٣٩٩ - مناطق روستایی
سهم بیست درصد کم درآمدترین و پردرآمدترین جمعیت به ترتیب ٠,٠٦٨٣ و ٠,٤٤٠٦ درصد است. نسبت ده، بیست و چهل درصد پردرآمدترین به ده، بیست و چهل درصد کم درآمدترین جمعیت در مناطق روستایی به ترتیب ١٠,٥٤، ٦,٤٥ و ٣,٦٣ است.

شاخص پالما ١,٥٦ و شاخص تیل در ٠,٢١٦١ است. همچنین شاخص اتکینسون ٠,١٩٣٠ است. در سال ١٣٩٩ در مناطق شهری کمترین ضریب جینی مربوط به استان اردبیل (٠,٢٥٧٩) و بیشترین در استان سیستان و بلوچستان (٠.٤٥٧٠) مشاهده می‌­شود.

در این سال در مناطق روستایی کمترین ضریب جینی مربوط به استان خوزستان (٠,٢٤٠٩) و بیشترین در استان چهارمحال و بختیاری (٠.٣٦٢١) مشاهده می­شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha