۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
تعلیق ۵۰ درصد پروانه ها به دلیل عدم رعایت کیفیت
مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران عنوان کرد

تعلیق ۵۰ درصد پروانه ها به دلیل عدم رعایت کیفیت

دلیل اصلی کیفیت پایین محصولات، تفکر افراد هیات مدیره شرکت است اما واحدهایی که خود را برند کردند و تنها به علامت استاندارد راضی نیستند، هیچ گاه کیفیت خود را از دست نمی دهند.

به گزارش بازار، محمدرضا طاهری، مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران با بیان اینکه منابع استانداردها از کشورهای پیشرفته و استانداردهای بین المللی نشأت می گیرد گفت: حداقل انتظاری که مردم از یک کالای استاندارد دارند، ایمنی و سلامتی کالاست.

طاهری در مورد دو کلمه استاندارد و کیفیت تشریح کرد: استانداردها زیرساخت های کیفیت هستند و بالاترین حد کیفیت در رضایتمندی مشتری است.

مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی که خوش نام نیستند کالاهای مطابق با استاندارد تولید می کنند و با بهانه های واهی سطح استاندارد خود را پایین می آوردند که البته با آنها برخورد می شود.

وی ضمن اشاره به تعلیق ۵۰ درصد پروانه ها به دلیل عدم رعایت کیفیت ها تصریح کرد: دلیل اصلی این کیفیت های پایین، تفکر افراد هیئت مدیره شرکت است اما واحدهایی که خود را برند کردند و تنها به علامت استاندارد راضی نیستند، هیچ گاه کیفیت خود را از دست نمی دهند.

طاهری در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: یکی از فاکتورهای آزمونی در استانداردها، برابری میزان محصول با آن چیزی است که روی آن درج شده است و اگر کم باشد، ۱۵ نمره منفی به آن واحد تعلق می گیرد.

وی در مورد رب گفت: رب های قدیم ۱ کیلوگرم بود اما الان قوطی ها مقداری کوچک شده اما مقدار آن ۸۰۰ گرم است و اگر سر قوطی خالی باشد، برخورد می کنیم؛ تقلبات همچنان وجود دارد و تا کنون ۲۰۰ نمونه میزان قوطی ها را سنجیدیم و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، با نام اعلام می کنیم و کالای مورد نظر را از بازار جمع می کنیم.

مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران ضمن تاکید بر تفاوت آب معدنی با آب آشامیدنی اظهار کرد: طرحی ارائه شده که رنگ در بطری ها با هم متفاوت باشد؛ آب معدنی از اعماق زمین می آید و مستقیم در اختیار مردم قرار می گیرد و در مورد یکی بودن قیمت آب آشامیدنی و معدنی از وظیفه ما خارج است.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha