۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
اصلاح قیمت سهام، دلیل ریزش بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اصلاح قیمت سهام، دلیل ریزش بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: پس از چند روز رشد پرشتاب بورس، اصلاح قیمت‌ها متناسب با رشد شاخص کل و با این حجم از ریزش، طبیعی است.

به گزارش بازار، پیمان حدادی درباره دلایل ریزش بورس گفت: هر چه رشد بازار سرمایه شتاب بیشتری داشته باشد به همان میزان قیمت سهام با شتاب بیشتری اصلاح می‌شودضمن اینکه امروز بازار در حال اصلاح قیمت بود.

وی با بیان اینکه از نظر تکنیکال شاخص بورس برای رسیدن به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی مقاومت می‌کند ادامه داد: علاوه بر اطلاح قیمت سهام، ریزش شاخص کل بورس به چند دلیل صورت گرفته است یکی از ریزش‌ها کاهش قیمت ارز در بازار است این بازار نیز در حال اصلاح است و بخش دیگر، نگرش کوتاه مدت سهامداران است بطوریکه بسیاری از سهامداران در بازار نگاه کوتاه مدت دارند و بعد از چند روز رشد، سود خود را ذخیره می‌کنند و از بازار خارج می‌شوند و همین موضوع باعث شده تا فشار فروش سهام امروز افزایش یابد.

کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: سهامداران باید توجه داشته باشند این اصلاح ادامه دار نخواهد بود و بازار مجدا با افزایش تقاضا همراه خواهد شد پس سهامداران برای فروش عجله نکنند.

حدادی تصریج کرد: گزارش عملکرد شرکت‌های بورسی و قیمت‌های جهانی بیانگر این است که بازار روند اصولی را طی می‌کند و تقاضا به بازار برمی گردد.

وی با بیان اینکه اگر فردی در بازار ترس از ریزش و از دست دادن سرمایه دارد نباید وارد بازار سرمایه شود گفت:سهامداران باید در انتخاب سهم به نقدشوندگی توجه کنند وبا برنامه بلند مدت دراین بازار گام بردارند و برای خود حد ضرر و سود در نظر بگیرند.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha