۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
 سویا و ذرت به موقع به صنایع دام و طیور داده نمی شود
تولیدکننده صنعت خوراک دام و طیور در مازندران:

سویا و ذرت به موقع به صنایع دام و طیور داده نمی شود

بهشهر- شاه حسینی، یک فعال اقتصادی و تولیدکننده صنعت خوراک دام و طیور در مازندران گفت: سویا و ذرت به صورت کامل و به موقع به تولیدکنندگان عرضه نمی شود.

رحیم شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار مهمترین مسائل فرا روی صنعت خوراک دام و طیور با بیان اینکه بی ثباتی در بازار اولین آسیب به شمار می رود، افزود: این بی ثباتی شامل قیمت ها، سیاست ها و حوزه مواد اولیه وجود دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی سیاست ها و کج سلیقگی ها از زمان تک نرخی شدن ارز، گریبان تولید و صنعت را گرفته و سبب بروز رانت و مشکلاتی شده که نتیجه آن منجر به بی ثباتی و تامین مواد اولیه، قیمت مواد اولیه، زنجیره تولید شده است.

وی با اظهار اینکه بخشی از مواد اولیه از طریق بازارگاه تامین می شود، افزود: متاسفانه مواد اولیه کامل و به موقع عرضه نمی شود و به عنوان نمونه سهمیه ذرت را تحویل گرفتم اما برای تبدیل به محصول ثانویه نیاز به سویا نیز دارم که عرضه نشده است.

مدیرعامل شرکت خوراک دام آریا یادآور شد: عرضه نشدن سویا سبب شد تا دو ماه و نیم ذرت در انبار باقی ماند و بخش عمده ای از آن فاسد شود.

این فعال صنعتی با اظهار اینکه مجبور هستیم سویا را از بازار آزاد تهیه کنیم، گفت: مواد جانبی که در صنعت خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد به شدت تحت تاثیر سیاست های بی برنامه قرار دارد و سبب می شود تا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و بازار دام و مواد پروتئینی به شدت آسیب ببیند.

وی یادآور شد: کسانی که مواد اولیه را وارد می کنند، اشخاص خاصی هستند که با برخی مسئولان دست دارند و این عوامل سبب بروز مشکلاتی در حوزه تولید شده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha