۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۸
کسری بودجه؛ ریشه کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

کسری بودجه؛ ریشه کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وقتی کسری بودجه وجود دارد، دولت از طریق استقراض از بانک مرکزی منابع خود را تامین می کند و این مسئله خود منجر به رشد نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی می شود.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای افزایش ارزش پول ملی و کاهش نرخ ارز بیان داشت: ریشه کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز کسری بودجه و به تبع آن رشد نقدینگی است.

 وی افزود: وقتی کسری بودجه وجود دارد، دولت می آید و از طریق استقراض از بانک مرکزی منابع خود را تامین می کند این مسئله خود منجر به رشد نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنده معتقدم دولت باید هر چه سریعتر  لایحه اصلاح قانون بودجه سالیانه را به مجلس ارائه دهدتا مشکلات در این زمینه کاهش یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از طرح های عمرانی که دولت در حال انجام آن است باید به بخش‌های غیردولتی واگذار شود و دلیل ندارد که دولت در این شرایط بیاید و خودش را درگیر کارهای عمرانی کند لذا دولت می تواند بسیاری از هزینه‌های جاری خود را کم کند و طرح ها و پروژه های خود را به بخش خصوصی واگذار کند تا هم زمان هم هزینه‌های عمرانی و هم هزینه‌های جاری اش را کاهش دهد.

 وی تاکید کرد :همچنین دولت باید بیاید برای استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی برنامه ریزی لازم را داشته باشد. همچنین دولت باید فضای کسب و کار در کشور را تسهیل کند و تولید را مورد حمایت قرار دهد تا بتوانند از این طریق یعنی با افزایش تولید و به تبع آن افزایش صادرات و نیاز به واردات مشکلات را برطرف سازد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همینطور سیاست‌های پولی و مالی، سیاست های گمرکی و بیمه‌ای و سیاست های تجاری همه باید در خدمت تولید باشد و اگر تولید تقویت شود به تبع آن مشکل ارزش پول ملی هم کم و پول ملی تقویت خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha