۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
صادرات ۴۵ میلیون تن از طریق گمرک| افزایش ۴۰ درصدی میزان تجارت
رئیس کل گمرک ایران خبر داد

صادرات ۴۵ میلیون تن از طریق گمرک| افزایش ۴۰ درصدی میزان تجارت

میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران گفت: کالاهای اساسی که نهاده های دامی و تولید هستند ۱۱.۳ میلیون تن از مجموع کل واردات به کشور است.

به گزارش بازار، مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک و معاون وزیر اقتصاد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عدالت گفت: دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد نیز بر تسهیل و تسریع در امور با پیوست عدالت تأکید دارند و در این راستا گمرک رویکرد مثبتی در جهت تسهیل صادرات و واردات نهاده ها و مواد اولیه تولید داشته است.

وی از اخلال در تأمین و تخصیص مواد اولیه ناشی از تحریم در دو ماه نخست سال خبر داد و بیان کرد: این موضوع سبب کند شدن فرآیند ترخیص نهاده های دامی و مواد اولیه در گمرک شده بود که خوشبختانه با تصمیمات خوبی که اتخاذ شد، در ۵ ماه نخست سال جاری آمار تجارت به ۵۹ میلیون تن رسیده است.

رئیس کل گمرک در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه ۴۵ میلیون تن از کل تجارت، صادرات است و ۱۳.۸ میلیون تن نیز واردات را تشکیل می دهند، اظهار کرد: کالاهای اساسی که نهاده های دامی و تولید هستند ۱۱.۳ میلیون تن از مجموع ۱۳.۸ میلیون تن واردات را تشکیل می دهند که ارزشی بالغ بر ۶.۷ میلیارد دلار دارد.

وی میزان صادرات و واردات مواد اولیه و نهاده های دامی را با توجه به تحریم های سخت و ظالمانه آمریکا، کاری بسیار سخت عنوان کرد و افزود: میزان تجارت در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۱۰ درصد و به لحاظ ارزشی ۴۰ درصد رشد داشته است و به این شکل عقب ماندگی دو ماه ابتدای سال جبران شده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha