۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
تولید ۵ هزار تن ماهی در قفس در استان بوشهر
استاندار بوشهر خبر داد

تولید ۵ هزار تن ماهی در قفس در استان بوشهر

بوشهر- گراوند استاندار بوشهر از تولید ۵ هزار تن ماهی در قفس در استان بوشهر خبر داد.

عبدالکریم گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار مهم‌ترین دغدغه مسئولان و متولیان امور است و در این راستا در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" از همه امکانات و توانمندی موجود بهره می‌بریم.

وی افزود: تاکید زیادی بر روی اقتصاد دریایی داریم و با توجه با پتانسیل بالایی که در این عرصه داریم، باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و حمایت کافی صورت گیرد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: طرح‌های پرورش ماهی و میگو از جمله سرمایه‌گذاری‌های مناسبی است که با کیفیت و شتاب خوبی در دست اجراست و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

گراوند تصریح کرد: طرح پرورش ماهی در قفس از جمله طرح‌های مناسبی است که امسال مورد توجه شیلات قرار گرفته و سرمایه‌گذاری خوبی نیز انجام گرفته و در بحث اشتغال‌زایی نیز می‌تواند کمک خوبی کند.

وی اضافه کرد: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته، در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به ازای تولید هر ۲۰ تن محصول، یک نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود و چنانچه بتوانیم میزان تولیدات را بالاتر ببریم شاهد افزایش اشتغال نیز خواهیم بود.

استاندار بوشهر افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵ هزار تن ماهی در قفس تولید و وارد بازار شود که درآمد ارزی بالایی نیز خواهد داشت.

گراوند گفت: هر کیلوگرم ماهی در قفس بیش از ۴ دلار درآمد ارزی دارد و تلتش برای افزایش میزان تولید، علاوه بر افزایش اشتغال، موجبات ارزآوری نیز می‌شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha