۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
دولت سیزدهم و نیاز به استاندار مسلط بر اقتصاد
یادداشت؛

دولت سیزدهم و نیاز به استاندار مسلط بر اقتصاد

اردبیل- «استان اردبیل نیازمند چهره آگاه در مسایل اقتصادی است تا بتواند منطقه را در حرکت به سوی تعالی و موفقیت به‌خوبی رهبری و مدیریت نماید» این بخشی از یادداشت نادر پرستار فعال رسانه ای است.

نادر پرستار؛ بازار: با استقرار دولت سیزدهم، فضای سیاسی استان به سوی توجه به انتصابات جدید و گمانه‌زنی‌ها در این رابطه سوق داده می‌شود. برخی‌ها که نان  خود را در آشفتگی بازار سیاست جست‌وجو می‌کنند، برای نقش‌آفرینی و فخرفروشی به تکاپو افتاده‌اند تا شاید بتوانند از نعمات این قبیل حرکت‌ها بی‌نصیب نشوند.

در شرایط کنونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کانون توجهات و مراجعات قرار دارند. کسانی که هوای مدیریت در سر دارند و عشق ریاست و تکیه زدن بر صندلی مدیریت، به هر طریق ممکن می‌خواهند این علاقه‌مندی را به سمع و نظر آن‌ها برسانند، به هر دری می‌زنند و از هر وسیله و امکانی استفاده می‌کنند تا در دل نمایندگان نفوذ نمایند و برای رسیدن به هدف امیدوار بشوند.

آن‌هایی که با استفاده از روش‌های تملق، چاپلوسی، قربان و صدقه رفتن‌ها و دوندگی‌های شبانه‌روزی و آویزان شدن از این و آن به مسند مدیریت تاکید بزنند در درازمدت کاری از پیش نبرده و به مدیری ناموفق و باحاشیه تبدیل می شوند.

اگر انتصاب‌ها اصولی و براساس شایسته‌سالاری انجام نپذیرد و رقابت و چشم‌هم‌چشمی نمایندگان نقش‌آفرینی بکنند، امیدواری برای بهبودی امور  بیهوده خواهد شد.

در میان همه پیش‌بینی‌های انتصابات، استاندار و فردی که باید مسئولیت اجرایی استان را برعهده بگیرد، از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

فضای مجازی، بستری برای معرفی چهره‌ها و نفرات و مطرح شدن نامزدهای احتمالی پست استانداری اردبیل می‌باشد گروه‌های سیاسی، اقشار مختلف،   باند ها و خلاصه همه فعالین در عرصه سیاست، دوست دارند فردی از طیف و گروه آن‌ها بر صندلی استانداری تکیه بزند.

امیدواریم خواب همه آن‌هایی که به‌دور از ویژگی‌های موردنظر و صرفاً براساس روابط سیاسی، قومی، قبیله‌ای و باندی در عرصه معرفی نامزدهای استانداری تلاش می‌کنند به نفع آن‌ها تعبیر نشود و لایق‌ترین، سزاوارترین و کارآمدترین فرد به این سمت منصوب بشود.

استان اردبیل با توجه به موقعیت و جایگاهش در بین استان‌های کشور به استانداری نیاز دارد که از حداقل شاخص‌های لازم و ضروری برای این پست حساس برخوردار باشد.

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های یک استاندار ایده آل، برخورداری وی از اطلاعات، تحصیلات و سابقه مدیریتی در حوزه‌های اقتصادی و علمی می‌باشد.

 کسی که می‌خواهد عنوان استاندار اردبیل را داشته باشد اگر پیشینه مدیریت اقتصادی و برنامه‌ریزی در این عرصه را نداشته باشد، نمی‌تواند عنصری مفید و تاثیرگذار در بهبود وضعیت منطقه باشد.

در شرایط کنونی، استان نیازمند چهره آگاه در مسایل اقتصادی است تا بتواند منطقه را در حرکت به سوی تعالی و موفقیت به‌خوبی رهبری و مدیریت نماید، چالش‌های روز اقتصاد استان را تشخیص دهند و برای این چالش‌ها نیز برنامه‌ای مشخص ارائه نماید.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha