۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
سقف دریافت خسارت بدون کروکی چقدر است؟
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور توضیح داد؛

سقف دریافت خسارت بدون کروکی چقدر است؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در تصادفات خسارتی که رانندگان مقصر بودن خود را قبول دارند، می‌توانند با توافق یکدیگر بدون دریافت کروکی به شرکت بیمه مراجعه کنند.

به گزارش بازار، سرهنگ احسان مومنی در خصوص اقدامات رانندگان پس از بروز خرابی و یا تصادفات خسارتی در سطح معابر توضیح داد.

وی افزود: در صورت وقوع تصادف و یا حادثه و یا خرابی وسیله نقلیه در سطح راه‌ها و معابر رانندگان ابتدا خونسردی خود را حفظ نمایند.

این مقام انتظامی ادامه داد: اگر رانندگان قوانین و مقررات را رعایت می‌کردند نباید تصادفی رخ می‌داد و نقص فنی وسیله نقلیه و خرابی وسیله نقلیه نباید پیش می‌آمده اگر راننده قبل از شروع به حرکت وسیله نقلیه خود را بازدید فنی می‌کرد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: حالا که اتفاق افتاده و خرابی و یا تصادف روی داده رانندگان ابتدا خونسردی خود را حفظ نمایند و چراغ‌های فلاشر وسیله نقلیه خود را روشن نمایند و سریعا وسایل نقلیه خود را به منتهی الیه سمت راست راه منتقل نمایند.

وی گفت: در مرحله بعد بلافاصله رانندگان و سرنشینان از خودرو خارج شوند و در یک محل امن قرار بگیرند و با تماس با ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند و با مراکز امدادی و اورژانس تماس حاصل نموده و تقاضای همکاری نمایند.

مومنی بیان داشت: در تصادفات خسارتی که رانندگان مقصر بودن خود را قبول دارند و علت حادثه مشخص می‌باشد و همچنین مبلغ خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان می‌باشد رانندگان می‌توانند با توافق یکدیگر بدون دریافت کروکی و گزارش از پلیس به شرکت بیمه مراجعه نموده و خسارت خود را دریافت نمایند.

وی افزود: در تصادف خسارتی که برای رانندگان علت حادثه مشخص نیست و طرفین و یا راننده مقصر تقصیر خود را قبول ندارد و یا خسارت بالای ۱۶ میلیون تومان است می‌توانند با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند و کارشناس در صحنه تصادف حاضر می‌شود و پس از بررسی نمودن صحنه تصادف و مشخص شدن مقصر حادثه اگر خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان باشد بدون کروکی به بیمه ارجاع می‌دهد و اگر بالای ۱۶ میلیون تومان باشد کروکی ترسیم و به طرفین تحویل می‌دهد.

مومنی گفت: رانندگان مطمئن باشند اگر وسیله نقلیه خودشان را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند افسر کارشناس ما بر اساس محل‌های برخورد و آثار بجای مانده از صحنه تصادف علت حادثه را مشخص می‌کند و اگر نظر افسر کارشناس را قبول نداشتند برای ان‌ها کروکی غیر سازشی ترسیم می‌کند و تحویل طرفین حادثه می‌گردد و می‌توانند از طریق شورای حل اختلاف موضوع را پیگیری نمایند.

سرهنگ مومنی بیان داشت: رانندگان می‌توانند در محل حادثه اعتراض خود را اعلام نمایند که افسر ما کروکی غیر سازشی را ترسیم نموده و طرفین می‌توانند اعتراض خود را در شورای حل اختلاف مطرح نمایند.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha