۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۷
دیپلماسی اقتصادی در دولت قبل تعطیل بود| هیچ گزارشی به ما ارائه ندادند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با بازار:

دیپلماسی اقتصادی در دولت قبل تعطیل بود| هیچ گزارشی به ما ارائه ندادند

ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولتمردان سابق گزارشی درباره دیپلماسی اقتصادی به ما ندادند چون دولت سابق همه موضوعات را معطل مذاکرات کرد و در دیپلماسی اقتصادی هم در آن دولت بسته بود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با تأکید بر ضرورت پیگیری دیپلماسی اقتصادی در دولت جدید اظهار داشت: در دولت قبلی دیپلماسی اقتصادی تعطیل بود آنهم به این دلیل که همه چیز را معطل مذاکرات هسته‌ای و برجام کرده بودند.

وی بیان کرد: دولت قبل ارتباط با کشورهای دوست، همسایه و منطقه را رها کرده بود. ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چندین‌بار با وزیر امور خارجه جلسه برگزار کردیم و بحث پیگیری دیپلماسی اقتصادی از موارد مهمی بود که بارها از وزیر امور خارجه درخواست کردیم که آن را پیگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتمردان واقعاً جوابی برای این مسئله نداشتند و گزارشی درباره تقویت دیپلماسی اقتصادی به ما ندادند. بنابراین چون دولت سابق همه موضوعات را معطل مذاکرات کرده بود، درِ دیپلماسی اقتصادی بسته بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ترکیه کشوری است که تحت تحریم نیست اما زمانی که مقامات این کشور به سایر کشورها سفر می‌کنند غیر از افراد سیاسی، دو سوم دیگر افرادی که در این سفر مقامات ترکیه را همراهی می‌کنند، تجار و مسئولان بخش خصوصی هستند.

ذوالنور گفت: این مسئله نشان می‌دهد که کشوری چون ترکیه در سفرهای خود برای دیدار با مقامات کشورهای خارجی توجه زیادی به دیپلماسی اقتصادی می‌کند و کار دولت ترکیه هموار کردن فضای دیپلماسی اقتصادی و فعالیت‌های تجاری بخش خصوصی این کشور است.

وی متذکر شد: متأسفانه در دولت گذشته ما ندیدیم که همراه با مسئولان سیاسی کشورمان، تجار و مسئولان اقتصادی هم به سفرهای خارجی بروند و دیپلماسی اقتصادی پیگیری شود بنابراین دیپلماسی اقتصادی در این دولت باید به صورت جدی فعال شود و در چنین شرایطی، بسیاری از مشکلات کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی رفع می‌شود.

کد خبر: ۱۰۴٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha