کمبود تراشه‌های رایانه‌ای برای تولیدات صنعتی
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد؛

کمبود تراشه‌های رایانه‌ای برای تولیدات صنعتی

کارکرد میلیون‌ها تولید صنعتی از قبیل خودرو، ماشین لباسشویی و تلفن‌های هوشمند به وجود تراشه‌های رایانه‌ای متکی است.

به گزارش بازار، کارکرد میلیون‌ها محصول و تولید صنعتی از قبیل خودرو، ماشین لباسشویی، تلفن‌های هوشمند و سایر موارد به وجود تراشه‌های رایانه‌ای متکی است. این در حالی است که تعداد کافی از آن‌ها برای برآوردن تقاضای صنایع وجود ندارد. در نتیجه، بسیاری از محصولات محبوب با کمبوداتی مواجه هستند.

حتی این روزها خرید کنسول‌های بازی پی اس ۵ (PS۵) تقریبا غیرممکن شده است. شرکت‌های خودروسازی تویوتا، فورد و ولوو نیز مجبور شده اند یا فعالیت کارخانه‌های خود را کند یا موقتاً متوقف کنند.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نیز با چنین مشکلی مواجه هستند و اپل هشدار داد که این کمبود می‌تواند بر فروش گوشی‌های آیفون تأثیر بگذارد.

حتی شرکت‌هایی که لزوماً تولیدات آن‌ها با تراشه‌های رایانه‌ای مرتبط نیست نیز به نوعی تحت تاثیر این کمبود قرار دارند.

برخی از خریداران قبلاً متوجه چنین مشکلاتی شده اند. به عنوان مثال، فروش خودروهای فرسوده در حال افزایش است، زیرا خودروهای جدید که اغلب دارای هزاران قطعه تراشه هستند با کمبودهایی مواجه اند.

اما تقاضا برای تراشه‌های کم هزینه که در طیف وسیع تری از محصولات مصرفی قرار داده می‌شود، افزایش یافته و این بدان معنا است که فن آوری قدیمی‌تر بیشتر از همیشه مورد توجه قرار دارد.

با گسترش همه گیری کرونا، نشانه‌های اولیه نوسان در تقاضا، ‌ منجر به انبار و پیش سفارش تراشه‌ها از سوی برخی از شرکت‌های فن آوری شد که این امر دیگر شرکت‌ها را برای به دست آوردن این قطعات با مشکل مواجه کرد.

افرادی که از خانه کار می‌کنند به رایانه‌های همراه و وب کم برای انجام وظایف خود نیاز دارند و کارخانه‌های تولید تراشه در طول مدت زمان محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه تعطیل شدند.

گاهی اوقات مصرف کنندگان برای خرید دستگاه‌های مورد نظر خود با مشکل روبرو می‌شوند، اگرچه تولیدکنندگان تاکنون توانسته اند به نوعی به تقاضاها پاسخ دهند.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha