۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
رجیستری تلفن همراه برخط می‌شود
معاون فنی و امورگمرکی گمرک ایران:

رجیستری تلفن همراه برخط می‌شود

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با دستور وزیر اقتصاد، فرایند رجیستری گوشی تلفن همراه در مبادی وروی گمرک حذف و غیرحضوری انجام خواهد شد.

به گزارش بازار، مهرداد ارونقی در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد از گمرک فرودگاه امام (ره) گفت با دستور وزیر اقتصاد مقرر شد به زودی کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل و با بررسی ابعاد موضوع، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین شود.

وی همچنین از ترخیص روزانه ۱۱۰ هزار تن کالاهای اساسی از بنادر و گمرکات کشور خبر داد.

ارونقی افزود: کل موجودی اقلام اساسی در بنادر کشور حدود ۶ میلیون تن برآورد می‌شو د که بیش از ۳ میلیون تن مربوط به بندر امام خمینی است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن روی کشتی و ۳۷۰ هزار تن در حال تخلیه است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: همه داروهای مربوط به کرونا نیز ترخیص شده و طی ۱۰ روز گذشته هیچ دپویی در گمرک وجود ندارد.

وی افزود: پیش از این چند تن اقلام دارویی و مواد اولیه مرتبط با تولید داروی کرونا هفته‌ها ترخیص نشده باقی مانده بود، اما در حال حاضر براساس ابلاغ بخشنامه گمرک، هیچ داروی مرتبط با کرونا حق تخلیه در انبار و سردخانه‌ها را ندارد و بلافاصله پس از ورود به کشور آماده ترخیص و تحویل به صاحبان کالا است.

وی اضافه کرد: در هفته‌های گذشته، ۱۸۲ کامیون سرم وارد کشور شده که به صورت تشریفات حمل یکسره تحویل داده شده‌اند و فقط ۶ دستگاه کامیون حامل سرم معطل صدور مجوز است که به‌محض صدور مجوز نسبت به ترخیص آن‌ها اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۴٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha